Gå til innhold

Noen som har tips til en super dåpsgave?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være fadder til mitt tantebarn, en gutt. Har lyst til å kjøpe noe originalt, noe annet enn de vanlige dåpsgavene. Noen som har tips? Evnt. nettsider?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Snuppa fikk trehjulssykkel i dåpsgave.

Hun fikk også en pakke med de singsongkortene. De er flittig i bruk enda og hun er snart 4.

Skrevet

Har sett at flere har nevnt disse sangkortene her inne. Hvor får man kjøpt disse?

Skrevet

En barnestol som du kan få malt med navn, vekt på barnet og dato for når det ble født.

Skrevet

OBOS-medlemskap eller medlemsskap i annet boligbyggelag som du forplikter deg til å betale frem til konfirmasjon eller 18-årsdag. Da har barnet lang ansienitet når det er på tide å kjøpe bolig. Det fikk datteren vår og vi synes i alle fall det var en super gave.

Skrevet

En dåpsgave synes jeg er noe som skal vare til man er voksen og gammel. Singsang kort og trehjulssykkel er kjempe fint der og da, men det er tross alt bare leker man bruker når man er barn og passer derfor bedre som jul og bursdagsgaver i mitt hode.

Malt stol med navn er kjempefint, samme er porselen med navn påmalt, ellers graverte smykker. Kanskje kjipt der og da tenker du, men tenk så verdsatt det blir noe den lille babygutten vokser opp.

Gjest irismor
Skrevet

I bokhandelen, de har mange varianter. Med sanger, leker inne og ute, tall osv....

Skrevet

OBOS medlemskap er sikkert fint det, men det blir jo veldig dyrt da (nå vet ikke jeg hvor mye HI har tenkt bruke), men mener vi betaler noen hundrelapper pr.år i hvert fall..

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag:) Vet han får stol med malt motiv på fra noen andre. Har tenkt litt på ryggsekk og kanskje en fin matboks også. Men hvor finner man en fin og praktisk matboks? Lammeskinn og rørospledd fikk lillegutten vår i gave, og det har blitt brukt mye. Har tenkt å bruke rundt 1000 kr.

Skrevet

Skjønar kva du meiner Zitara, men i praksis; eg brukar ikkje smykke eg fekk til dåpen, og har ikkje peiling på kven som gav dei. Trur gutar er enno mindre sentimentale slik. Me blei glade for sangboka i "den store" serien. Den har me brukt ein del allereie. Fadderen skreiv personleg helsing inni. Synes og det er koseleg når besteforeldra finn fram dei gamle barneservisa som me hadde når småtten kjem på besøk, og han har og fått sitt eige som me har her.

Skrevet

Jeg heller bruker ikke mine smykker lenger, men det gjør min datter på 2 år. Hun har tatt over alle dåpssmykkene mine nå og jeg er kjempegla for at hun kan bruke dem videre.

Skrevet

Blafre har mange fine matbokser. Våre fikk bergans sekker til dåpen, og det var helt topp. De har fått mange fine faddergaver, jeg har jo fire barn så det blir en del, og mange gjenspeiler fadders interesser også:

- boksa Det store spørsmålet, der du skriver inn hva barnet svarer på meningen med livet over flere år. Ikke religiøs.

- en barnebokserie om de store verdensreligionene

- fiskestang og fiskeskrin med navn, med bok over de vanlige fiskeslagene med hilsen inne. Han har fulgt opp med redningsvest, sluker, fiskehatt, fiskekniv og tar med gutten på fisketur så ofte han er i Norge.

- gitar og gitarbok, men lovnad om gitartimer. Fadderen tar med gutten vår på konsterter og barnejazz arr. og det er kanskje den flotteste gaven av alle til gutten.

- barnebokserie med klassiske bøker ala Lindgren, og han får en hvert år.

Skrevet

Hvis du er interessert i noe litt annerledes så sjekk ut nettbutikken Mortil3.no Det er kanskje mest jente-ting, har ikke sett så nøye der ennå, men det er jo verdt en kikk.

Skrevet

Jeg pleier å gi bunadsmykker til dåpsgave for det er veldig fin, de får jo brukt de når de blir stor også.. Jeg lager selv bunadsmykker i sølv for hånd, og gir bort.. Spesiell og personlig gave synes jeg..

PS. Jeg lager bunadsmykker så er det bare å gi beskjed om noen er intr i og kjøpe:)

Lager all slags, f.eks hals ring, hornring, slangesølje, bolesølje, rosesølje, osv osv.. Til menn har mange bestilt Hornring..

Skrevet

Ellers gir jeg også sølvbestikk, som de kan ha når de blir stor.. Jeg samler selv opphøydrose, sønnen min samler på Drage.. min barn nr 2 kommer snart skal også få samle på Drage..

Skrevet

Du kan kalle opp en stjerne etter ham eller kjøpe litt land på månen:) Kanskje litt dyrt? Kunst av noe slag kanskje

Skrevet

Jeg foreslår dåpsrull til dåpsattesten;-) Jeg angrer på at jeg ikke ønsket det til snuppa vår da hun ble døpt... Den er veldig fin å se på,kan følge med barnet resten av livet, og kan være et fint minne:) er usikker om den kan graveres, men tror nok det:)

Man kjøper den hos en gullsmed, jeg har sett mange fine på Gullfunn=)

Skrevet

Dåpsrull kan graveres. :)

Har gjort det for kundene mine.. Så du/dere vet det

Skrevet

her fikk jenta vår fond og det syns jeg var kjempefint:D

Skrevet

Det var fint! *bestille*. Skal være fadder til tanteungen min, og har leita lenge etter den perfekte gaven!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...