Gå til innhold

e det slik at hvis baby reagerer på at mor drikker kumelk, så tåler han ikke mme heller?


mamma til to blånisser :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanlig mme er laget med basis i kumelk, så de med kumelkallergi vil ikke tåle disse og må bruke melkefri mme. Noen kan ha litt uferdig fordøyelsessystem/ømfintelig mage. Da kan Nan H.A.1 fra apotek hjelpe, da melkeproteinet i denne er lettere fordøyelig en i vanlig mme. Men den kan altså ikke brukes dersom man har fått påvist kumelkallergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har ikke fått påvist kumelk allergi, men reagerer veldig når jeg drikker melk og spiser hvit saus. is, ost osv går bra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jo tro at han kommer til å reagere på vanlig mme også da... (uten at jeg vel altså). Hvor gammel er han da? Noen har jo litt uferdig fordøyelsessystem, og reagerer på mye de 2 første mnd. For mange går dette seg til og man kan fortsette å amme uten å måtte ta spesielle hensyn ift kosthold.

 

Dersom du vil fortsette å amme, så finnes det mange melkefrie produkter der uke og det er ikke kjempevanskelig å få til et melkefritt kosthold. www.melkefritt er en god nettside med tips og oppskrifter.

 

Dersom du vil gå over på erstattning er det sikkert lurt å forhøre seg med lege og få anbefaling på melkefri mme.

 

Huff, ikke noe kjekt når de små har det vondt! Har du utelukket at det kan være andre ting som er problemet? Jeg hadde ei som skrek konstant de 2 første mnd, det viste seg at hun hadde en låsning i et nakkeledd, og etter et par behandlinger hos kiropraktor var hun som en ny baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han e 3 1/2 mnd no......

har lyst å kjøpe den nan ha.1. fra apoteket bare for å prøve om det blir bedre.

e lei av å se at mini har vondt i magen sin :(

er ikke kun melkeprodukter han ikke tåler at jeg spiser. han reagerer storsett på alt jeg spiser.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...