Gå til innhold

Blir litt provosert av alle disse syke barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

som kommer paa skolen !!!

Helt annen kultur her nede og man sender gjerne barn som ikke foeler seg helt vel paa skolen. Mine barn , spesielt eldste ser ut til aa vaere av dem sorten som alltid faar det som gaar og jeg blir snart halvgal aa hoere om foreldre som sender smaapjuske barn paa skolen.

Og paa toppen av det hele, i et samfunn der 80% av moedrene er hjemme og har hushjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hvor du er men det jeg blir provosert over er alle foreldrene som sender unga sine på div aktiviteter selv om de har vannkopper. Og da naboen en uke før jul sendte sønnen sin over til oss samme dag som han fikk vannkoppene holdt jeg på å tilte. (fikk melding om at han hadde vannkopper og 4 timer senere stod han på døra) Og hu spurte etterpå " ble du sur"? Ja vist f....ble jeg sur. Jeg har ikke noe ønske å overbeskytte unga mine, men jeg vil ikke bevist utsette de for smitte ei uke før jul. Han ville i verste fall ligget syk hele jula. Og det er ikke gøy. Skulle noen av unga bli smittet nå så er det helt greit, men jeg synes man skal spørre før man gjør slike ting. Hun sendte dattera på skola med vannkopper og. Så fikk hu kjeft av læreren og det syntes hu var hysterisk morsomt. Dumheten vil jo ingen ende ta.

Så ja jeg skjønner hva du mener.

Skrevet

De to siste tingene har i mine øyne ingenting å si for om man holder ungen hjemme eller ei. Støtter deg i å holde ungene hjemme når de er syke!

Skrevet

At folk som kanskje har brukt opp sykt barndagene sine sender halvsjuke unger på skolen er en ting, (en uting det også), men når det uansett er folk hjemme, gjerne både mor og hushjelp, da har man hvertfall ingen unnskyldning for å sende dem på skolen den dagen...

Skrevet

Det er forskjell på å være småpjusk og å være skikkelig syk. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men tror det må være utenfor Norge et sted. Og jeg tenker at kanskje disse foreldrene har en litt annen holdning til det å møte opp på skolen selv om man ikke er i topp form.

Her i Norge har vi noe bortimot verdensrekord i sykefravær, og ungene blir lært opp til det fra de er små. Så fort de er litt hanglete får de være hjemme. Er det da noe rart at de fortsetter slik når de kommer i arbeidslivet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...