Gå til innhold

Reise bort uten mannen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mann som er veldig hjemmekjær og ikke så gla i reise på ferie. Om vi reiser så er vi ikke borte noe særlig mer enn en uke, toppen ti dager (det er maks for han). Feriene han helst vil på er typiske sydenturer. Her er jeg helt motsatt, er ikke særlig gla i typiske sydenturer, har vært på sånn tur de to siste årene.

Jeg har lenge hatt en drøm om å reise på backpacker tur til Asia. Og da vil jeg jo gjerne reise over flere uker. Dette har jeg tatt opp med mannen flere ganger, men han er null interessert i en sånn tur. Har derfor begynt å leke litt med tanken på å reise uten han, men med sønnen vår. Hvis jeg skal reise på en sånn tur vil jeg helst gjøre det på vinteren, og skal jeg det må jeg isåfall reise neste vinter, siden sønnen vår begynner på skolen.

Nå har jeg snakket med søsteren min om dette, og hun har veldig lyst til at vi reiser sammen! Vi har bestemt oss for å reise, og tenker på å være borte i 6 uker.

Min mann synes at dette er greit, selv om han selvfølgelig kommer til å savne gutten vår (og meg håper jeg :P). Ville dere reist på en sånn tur uten mannen? Er det for lenge for sønnen vår å være borte fra pappaen sin i 6 uker? Han er fem år når vi reiser. Det kribler i magen av å tenke på turen, da jeg har drømt om dette så lenge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er noe bare mannen din og du kan finne ut av:) Kan hende mange her inne synes det er grusomt at ungen er borte i fra faren sin, osv. Men jeg synes det høres spennende ut. Noen fereldre er jo borte så lenge pga arbeid i utlandet. Så han klarer nok 6 uker. Men dette er nok ikke det letteste å komme igjennom med:) Lykke til med å prate med ham!

Skrevet

Når gutten er 5 år, går det nok helt greit. Både far og sønn vil nok savne hverandre, men tenk for en opplevelse det er for gutten! Han er jo såpass stor at han får med seg ting, og kommer til å huske den turen senere i livet :)

Skrevet

Så fantastisk!! Når det gjelder sønnen din, så vil han sikkert ikke få tid til å savne faren sin. Tenk på alt han får oppleve og se! Jeg ville absolutt dratt på en sånn uten tur uten min mann. Hvorfor skal ikke du få oppleve verden selv om ikke din mann vil?

Vi er 5 vennepar som er mye sammen og har barn på like aldre. Neste vinter drar vi fem jentene 4 uker til Australia, mens mennene tar tre uker på fjellet nå i sommer. Jeg synes det er kjempeviktig og finne på noe hver for seg innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...