Gå til innhold

Følelsesmessig utroskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat oppdaget at mannen min har hatt et forhold til en gammel kjæreste bak min rygg (23 år siden). Kontakten har vært via sms, facebook, mail og de har truffet hverandre ved et par anledninger. Han sier at de ikke har hatt sex, noe som faktisk gjør saken ganske mye verre. Jeg oppdaget det gjennom de klassiske tegnene, mobiltelefon som satt klistret til kroppen, meldinger i tide og utide, pc`n som ble klappet sammen, irritabilitet, manglende interesse for hjem og meg, alt jeg gjorde var galt, trakk seg tilbake for kjærtegn osv. Det er i grunnen som en dårlig klisjè.

Han vil imidlertid være her hos meg, og sier at han har vært helt på bærtur da han innledet dette forholdet. Han ringte til henne og sa ifra at de ikke kunne ha kontakt mer.

Jeg har bedt om detaljer, men får lite til å stemme. Kontakten har vart bare en månedes tid. De snakket om å starte et forhold sammen, og det plager meg voldsomt at 22 års forhold så lett kunne byttes ut med et kort bekjentskap og et par møter uten sex! Hvordan kan det gå an at man kommer inn på et slikt tema etter så kort bekjentskap???? Hvordan kan han i det hele tatt ha vurdert å forlate meg for et menneske han tydeligvis ikke kjenner?? Han sier at han nå ikke vet hva det var han tenkte, at han var fullstendig blåst og ikke tenkte på konsekvenser eller fornuft. Men hvordan kan det gå an??

Jeg sliter veldig med det faktum at et svært kort bekjentskap skulle være nok til å vurdere å forlate meg og jeg føler nesten at det blir et skuespill når vi nå er oppmerksomme mot hverandre og prøver å bygge opp forholdet igjen. Hvis så lite skulle til, kjenner jeg at jeg heller heller mot det faktum at dette bare var en måte å komme seg ut av forholdet til meg på. Han vil helst bare legge denne episoden bak seg, og jo mindre vi snakker om den, jo bedre. Men jeg surrer rundt i ørska og greier ikke å finne fotfeste.

Er det noen som har erfaring, enten i samme situasjon, eller som den som har gjort dette selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er relativt naiv hvis du tror dette har vart så kort tid...

Jeg tror vi snakker minst 1 år, og jeg er helt sikker på at de har hatt sex.

Vært der selv.

Skrevet

Det kan jo være at han har ment at forholdet deres har skrantet lenge. Menn har jo en liten tendens til å underkommunisere slike ting - de tenker en hel haug med greier, og så lar de være å ta det opp...

Og så kommer altså frøken nostalgi forbi, og så - POFF; var hun plutselig "løsningen" på alle problemer...??

Uansett - dette har jo med tillit å gjøre, og hadde i mine øyne vært et fundamentalt svik i forhold til det.

Ja, jeg tror at dette kan ha vært en katalysator på å komme seg ut av forholdet hans på. Slik var det i allefall for meg, da jeg forlot min samboer gjennom 12 år.....

Uansett; lykke til!

Skrevet

Du sier at det gjør saken så mye værre at de ikke har hatt sex. Jeg kan "trøste deg" med at de garantert har hatt sex. Lett å lese det ut i fra hans atferd. Be om å få lese den skriftlige kontakten de har hatt. Ville ikke trodd han om jeg ikke fikk lese den, gitt. Vedder på at han har slettet alt (eller sier at han har), og det er bevis nok.

Skrevet

Hei du. Måtte bare svare, for har vært der du er nå... Noen år siden nå, men når jeg tenker tilbake på det så gjør det faktisk vondt enda. Jeg valgte å tilgi og prøve å glemme. På de ca 8 år siden dette skjedde har vi giftet oss og fått to barn. Jeg vet han angrer det han gjorde. Men jeg er ganske sikker på at det aldri var no fysisk mellom dem.

De også sendte sms og e-poster, traff hverandre noen få ganger. Jeg fant e-poster de hadde sendt hverandre, leste ord og setninger som såra no grådig. Etterhvert fikk jeg tak i hennes nr, sendte henne en sms. Skreiv : hei,jeg har byttet nr. Er å treffe på dette nr nå. Hilsen..mitt manns navn. Så hver gang hun sendte sms kom den rett til meg. Å han kuttet da ut å sende e-poster, han sa han elsket meg og at hun kun var en gammel bekjent... Mitt sinne på henne var helt...ubeskrivelig. Her hadde jeg og mannen vært sammen i 6 år, så skulle hun bare komme å ødelegge alt. Å det som enda verre var, var at han var villig til å kaste bort forholdet vårt.. Jeg var ikke så gammel da dette skjedde, jeg var 22, hun andre 20 og mannen min 30. Møtte henne på fest etterhvert, var ikke edru for å si det sånn. Det møtet jeg og hun andre hadde var ikke akkurat koselig..endte i en liten cat-figth.. Da blei det stille fra hennes side!

Tiden etter har vi pleia kjærligheten, og jeg føler meg sviktet fortsatt. Lettere å tilgi enn å glemme. Som sagt, vi har giftet oss, og fått to barn. Jeg vet han angrer seg... Vi hadde en prat da vi blei gravide med nr 2. Om livet og slikt. Jeg spurte han om det var noe han angret på her i livet. Ja..sa han, og det veit du hva er. Han fikk tårer i øynene. Vi visste begge to hva han mente. Så ta tida til hjelp. Jeg flyttet ut av huset en liten periode, men savnet etter han var forferdelig. Håper du og dere finner ut av det. Du kjenner mannen din best. Ingen inne her som kjenner han, og som kan si at ; joda, mannen din har ligget med henne. Det vet da ikke de noe om. Du vet om du kan stole på han når han sier det. Kjenn litt på hva du føler. Jeg vet at jeg elsker min mann over alt på jord, og jeg vet han elsker meg og barna. Masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...