Monajenten Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Vi har i skoleoppgave å lage tre magasinforsider - en for sport, en for musikk og en for livsstil. På livsstilsmagasinet tenkte jeg mye rundt dette her at det er et voldsomt press om å se "perfekt" ut, og i moteverdenen betyr jo dette å være et skjelett med hud på. Det er nok mange som tyr til metoder som ikke er så bra. Derfor tenkte jeg å ta et bilde av et veltet pilleglass med masse piller utover bordet, og kalle magasinet for "Perfekt". Er dette for provoserende eller går det an?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 det går jo fint. men jeg tenker at da må nesten oppgaven være lagt opp slik at forsiden skal formidle moral. tror jeg ville hatt med en moddel i tillegg til pilleglasset for å få det til å bli mer forsideaktig jeg vet ikke om en slik forside i virkeligheten ville solgt - om det er det som er poenget med oppgaven?
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Vil heller si at det er kjedelig og som forventet. I dag er kan det føles slik at enten så blir jenter presenter som anoreksia-ofre eller som tjukkaser. Og det stemmer jo ikkke helt? Så da ser jeg heller ikke noe provoserende med det. Det er som forventet...
Monajenten Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2010 Tusen takk for tilbakemeldinger! Jeg sliter med å komme på en idé til livsstilsmagasinet, og derfor ville jeg forhøre meg her inne:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 hva forventes det av oppgaven? skal du formidle noe med den? eller skal den selge? jeg tenker at norsk ukeblad saken er litt aktuell. med at det ikke er noen ikke etnisk norske på forsiden av blader. kanskje en med mørk hudfage og det som tema? men det er kanskje ikke livstilaktig nok?
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Det kan jeg godt skjønne. Er sikkert ikke lett å skulle la et helt magasin gjennspeile seg i en forside. Hva med å lage en klassisk 50-talls-forside med retrokjøkken og full pakke? Men for å vise at samfunnet har gått fremover, likstillingen er blitt bedre osv. så er alle rollene byttet om. Far har forkle, mor leser avisen med briller på nesen, jentungen har en hockeykølle og guttungen har på seg ballerinasko. Bare et forslag. Jeg er nok ikke den mest kreative på dette;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 jeg syns det var kult da kan bladet hete "alt var ikke bedre før" i tillfellet tar første delen av boken "kinaresturangana" opp at ting faktisk ikke var bedre før på en ekstrem morsom måte. et mulig sted å hente inspirasjon fra ihvertfall (om du skal skrive hele bladet)
Monajenten Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2010 AHHH tusen takk for fantastiske forslag!!! Helt supert at dere er så hjelpsomme, det var en utrolig god idé! :-)
Tommage♀♂ Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Livsstil trenger jo ikke ha noe med utseende å gjøre. Det kan like godt være en mamma med flott hus og ny bil i bakgrunnen, som holder et stort knippe med kredittkort. Eller en ungdom på skråplanet, blandt esker med eiendeler. Mine- dine- våre barn; Den nye kjernefamilien. Mor og far med 5-6 unger rundt seg. osv osv. Eller enig med at saken om fravær av mørkhudede på norske ukeblad er aktuell, men det spørs om den ikke er så aktuell at den blir brukt av flere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå