Gå til innhold

Hemorider


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå i 30 uke, og har de siste mnd vært veldig plaget med at det går lang tid mellom hver gang jeg går på do. Dette har nå ført til at jeg har fått hemorider.... Noen andre som sliter med dette?? Og herregud det er så pinlig å snakke med samboeren om det, men har forklart problemet.. han ler litt og tar det med knusende ro, mens jeg er helstresset for at de ikke skal gå bort før fødselen.

 

Har snakket med legen om det, og ble anbefalt og spise mye fiber og drikke mye vann først og fremst. Pluss jeg fikk tillatelse til å prøve å smøre på litt hemoridekrem, noe jeg har gjort, men som jeg ikke synes har funket i det hele tatt.

Tips anyone?? Og er jeg helt alene om dette "problemet"... ?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg er i uke 25 og har samme problem. Fikk hemorider under forrige svangerskap (3 år siden) og de har aldri gått vekk. Har ikke plaget meg verken nå eller tidligere. Var livredd for at de skulle sprekke under forrige fødsel men fikk beskjed av jordmor at det trengte jeg ikke bekymre meg for og det gikk helt fint. Men sliter som sagt med tregt system denne gangen også, men det hjelper og drikke masse vann, fiber og at du holder deg i aktivitet sånn noenlunde. Har en god del venninner som har hatt det samme problemet så du er definitivt ikke alene! :) Helt vanlig når du er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, det er plagsomt:(

 

Det er et punkt rett under/ved siden av knokkelen (på innsiden av leggen), venstre ben, som du kan få samboeren til å presse på:) Det skal hjelpe på treg mage ifølge min fotsonebehandler... Det er veldig ømt, så du kjenner det godt når du treffer rette punktet:) Eller du kan jo prøve å trykke selv og massere oppover... kan jo også få akupunktur som hjelper:)

Hvis man får til å gå på do sånn med jevne mellomrom, så pleier vel hemoridene å bli mindre plagsomme?

 

Ellers er det som ozgirl skriver, viktig med masse vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også plaget med dette i uke 29.. Brukte krem som var kjøpt på apoteket uten virkning i det hele tatt. Leste så et sted her inne på bim at jeg kunne prøve honning. Honning inneholder naturlig antibiotika og fjerner hemoridene ettter 3-4 dager. Jeg ble helt kvitt dem etter dette. Smør på 5-6 ganger om dagen til de blir borte:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...