Gå til innhold

Kan jeg anmelde dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i familien er midt oppe i en rettssak ang omsorgsfordeling.

Det første utfallet var ikke mor fornøyd med,så nå er det ny runde for å få full omsorgsrett.

I forbindelse med dette har hun sagt at JEG ble misbrukt over lang tid av ungens BF, når jeg var liten,mens min mor og far befant seg i samme hus.

Dette er løgn fra ende til annen,og jeg er overhodet IKKE intr.i å bli blandet inn i dette fordelingsstyret deres i det hele tatt!

Så da lurer jeg på: Kan jeg anmelde for ærekrenkelse,falske anklager eller noe slikt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det han som er blitt falskt anklaget og ærekrenket. Og om det skal anmeldes så er det han som må gjøre det

Skrevet

Nei, men du kan ta kontakt med politiet event barnevernet og forklare saken.

Om hun har anmeldt denne saken til politiet bør du ta kontakt med dem og forklare deg- da det i Norge er straffbart og innlevere falsk anmeldelse.

Skrevet

Så det er ingenting jeg kan gjøre?

Jeg er jo ikke interessert i å bli dratt inn i slike saker,om noe som til og med er løgn.

Det stemmer at jeg ble misbrukt som barn,men det var ikke over tid,og overhodet ikke av den mannen.

Lite lyst til å måtte vitne i en rettsak og rippe opp i dette for å forklare at det er løgn..

Skrevet

Ja, det ville jeg ikke latt passere. Ta kontakt med polititet og hør hva de sier om saken og anmeld hvis det er noen lovbrudd der.

Skrevet

Hun har ikke anmeldt det,men fortalt sin advokat,og psykologen dette.

Skrevet

Annet enn å kontakte mannen som er blitt anklaget for dette og eventuelt be ham anmelde det så er det lite du kan gjøre.

Så lenge ingen har anklaget deg for å ha gjort noe straffbart så er det heller ingenting du kan anmelde og du kan ikke levere inn anmeldelse for falske anklager på vegne av denne mannen. Og så lenge de ikke foreligger en anmeldelse så er det lite politiet kan eller kommer til å gjøre

Og blir du stevnet som vitne så er du forpliktet til å møte

Skrevet

Så det vil i prinsipp si at hun kan lyve om såpass alvorlige ting,og risikere å ødelegge hele familier,sånn uten videre?

Skrevet

Tror nå kanskje at du skal vente å se hva som skjer videre med saken! Så lenge det ikke foreligger noen konkrete bevis på disse beskyldningene kan de ikke brukes i en omsorgssak ( eller noen annen sak for den saks skyld. )

Men d å anmelde noen for ærekrenkelse er noe helt annet. Og så lenge dette ikke er en politisak har politiet faktisk ingenting med det å gjøre ....

Skrevet

Ja,jeg venter og ser hva som skjer videre.

Ble bare mildt sagt sjokkert over at det er mulig å lyve om slike alvorlige ting,for å få full omsorgsrett.

Det har vært mye krangling i denne saken,og vi har valgt å ikke ta noe parti i saken,så ble litt lamslått av å plutselig skulle bli dratt inn i dette på denne måten.

Skrevet

Hvorfor ikke skrive et lite brev til denne BF, hvor du tilbakeviser påstandene?

Skrevet

Ja, jeg skjønner frustrasjonen din veldig godt. Men tror du gjør det eneste rette i å vente å se saken ann. Skulle det være at du blir kalt inn til høring eller noe i den dur må du jo heller bare fortelle din side av saken.

Ikke la deg provosere av usaklige beskyldninger o.l.

Håper alt går bra.

Skrevet

BF i denne saken er min onkel,så jeg kan bare ringe han.

Men er litt usikker på hvordan det kan virke,om det beste er å holde munn frem til rettsaken så ikke ting blir vridd og vendt på om hva som er sagt og ikke.

HI

Skrevet

Har aldri vært i noen rettsak,så lurer jo på om jeg blir trodd i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...