Gå til innhold

Hemmelig adresse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg kan få hemmelig adresse og tlf-nummer?

Dvs at det ikke blir oppgitt i telefonkatalogen, gule sider etc?

Veldig takknemlig dersom noen vet noe om dette, og kan svare meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hemmelig nr, og det ble ordnet etter et par samtaler med telenor:)

Skrevet

Takk for svar!

Er det Telenor man må snakke med selv om man har en annen teleoperatør? Og vet du kanskje om Posten har lov til å opplyse om adressen din når noen spør? Skjedde med meg nemlig, så nå er jeg like langt og må flytte igjen...:(

Skrevet

Du må nok snakke med den rette teleoperatøren tenker jeg. Har selv Telenor, så var derfor jeg skrev det:)

Dette skal til for å få hemmelig adresse

- Kode 7:

Fortrolig adresse. Adressen din sperret for privatpersoner, men offentlige instanser som har tilgang til det sentrale folkeregisteret, har tilgang til adressen din.

- Kode 6:

Strengt fortrolig adresse. Heller ikke offentlige instanser kjenner adressen din, kun folkeregisteret. Alle instanser som vil sende post til deg, får oppgitt at adressen er sperret og ikke tilgjengelig.

Du må søke folkeregisteret i din kommune for å få innvilget kode 7. Du må søke Skattedirektoratet om å få innvilget kode 6. Kravene er strenge til begge kodene. Det skal være konkret fare for skade på liv, legeme eller helse (truet på livet), og dette må kunne dokumenteres, for eksempel ved politianmeldelser eller en dom.

Skrevet

Du kan sperre for at nr ditt blir opplyst i opplysningstjenester eller feks telefonkatalogen.no. Da vil jo heller ikke adressen din bli synlig.

Posten har taushetsplikt, følger av postloven men ellers også av personopplysningsloven.

Av det siste du skriver virker det nesten som det du er ute etter er sperret adresse i folkeregisteret. Da kreves det behov for sperring, feks at du er trusselutsatt. Fyller du vilkårene vil adressen din ikke bli utlevert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...