Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 vet om felre som har hatt det.. blir mere at onkel/tante blir født samtidig med nieser/nevøer. så de for jo et godt forhold;) men søsknene blir liksom ikke sånne som ringer hverandre hver dag.. men en søster/bror er jo en søster eller bror og man er jo glad i persoinen. men ville ikke planlagt det slik
Miztery Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Mellom meg og minstebror er det nesten 18 år forskjell.. Han er lillebroren min, men samtidig blir jeg nok mer tantete overfor ham. Men er veldig bevisst på at han er i generasjonen over min datter og min brors sønn, han er onkel til dem, så de kaller ham onkel Eivind! Han var bare 5 år da han ble onkel!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Hehe, jeg syns det er sykt! Ikke på en negativ måte da, er jo foreldrenes valg. Jeg var enebarn i nøyktig 20år og 1.mnd før jeg fikk en lillebror! Men så skal det sies at det var en meget spesiell situasjon, så han er vel det man kaller ett mirakel. Mamma har alltid ønsket seg flere barn, men etter over 15 år uten prevansjon så ga hun opp all håp å bare gledet seg til å bli bestemor i Jan-2006. Men TADA i Des-05 så ble hun selv gravid (med min pappa også faktisk, slå den;) og da kunne hun jo ikke akkurat ta abort fordi hun var blitt ''gammel'', hun har litt sykdommer som fybromialgi o.l så kroppen hennes fungerer ikke som den engang gjor, så hun ble fort utkjørt av å ha en liten en, men nå er han 3 år og hun angrer ikke ett sekund på valge hun tok!
<3Lykkelig<3 Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Nei det syns jeg ærlig talt er veldig stor alders forskjell! Det er 21års forskjell mellom meg og min datter. Hadde neppe likt det om mamma kom om noen år over 50år og skulle ha baby gitt...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Det har skjedd at onkel er født etter nevø. Moren var over femti og trodde hun var i overgangsalderen. Etter femti er det vel mange som er litt uforsiktige med prevensjon, fordi de tror det ikke er nødvendig lenger. Da hender det noen får seg en overraskelse. Kan jo ta litt tid å omstille seg, og slitsomt også, men veldig gøy.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Det kommer helt ann på alder til foreldrene. Var de 18 når de fikk første ungen er det vel helt greit.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Synes det hele blir litt merkelig når onkel/tante er like gammel som nevø/niese. På tide å rulle in eggene mener nå jeg. Dessuten når du er 45+ er tiden som småbarnsmor over for de fleste. Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle være så egoistisk. så er du 65 når ungen din er 20.. ja da rekker du å bli bestemor, iallfall om ungen din venter like lenge! Hurra for legestanden i Norge som gjør dette mulig for de gamle eggene.
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Min mor var 18 da hun fikk meg og 39 da hun fikk min lillesøster. Så man trenger ikke være over 50 når man føder Siden jeg selv var 21 år, gift og hadde barn da min lillesøster ble født har jeg aldri hatt noe søskenforhold til henne. Føler meg mer som tante til henne.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Min minste bror er 16 år yngre enn meg. Jeg har ikke bodd mye hjemme sammen med han. Så vi har ikke spesielt nært forhold. Føler mer at jeg er tanta hans.
<3Lykkelig<3 Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Nei var ikke det jeg nevnet heller... Men det var ett ex om det hadde vært i mitt tilfelle, for mamma var 26år når hun fikk meg, så hadde derfor vært over 50år om det skulle vært 25år forskjell. Er glad jeg har søsken som er 2år eldre og 3 år yngre, mye bedre enn den sinnsyke aldersforskjellen. Tanta mi gikk gravid samtidig som meg, jeg syns det er så sykt rart å ha en kusine som bare er 2,5 mnd eldre enn min egen datter..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 Har 26 år mellom meg og noen søsken. Ser ikke på de som søsken i det heletatt, men bare barna til pappa. Har liten kontakt og synes igrunn hele greie bare føles rar.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #13 Skrevet 14. januar 2010 Jeg fant meg en litt eldre mann, eller hva en skal kalle det. Vi har fått to barn når han var i slutten av 40 årene, jeg hadde akkurat bikket 30 da i fikk første. Han har barn fra før som da var blitt store og voksne. Det var vel egentlig ikke veldig populært, men har da gått seg til. De er ikk skikkelige søsken til våre barn, mer som tanter eller søskenbarn.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #14 Skrevet 14. januar 2010 Synes kansje litt synd på den første som sansynlig vis har vokst opp med en veldig ung mor, men ellers ser jeg ikke noe stort problem i dette. Moren holder seg sansynlig vis svert godt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #15 Skrevet 14. januar 2010 Synd på? Hva mener du med ung mor da?? Før var det faktisk mer normalt å være i 20årene når man fikk barn... Er bare nå som mange har lange karrierer at mange kvinner blir mødre senere enn før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå