solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Mini har vært hjemme med røde prikker og blemmer i dag, ville få lege til å sjekke før vi sendte han i bhg med de.... Hun var usikker, men snakket noe om vannkopper! Vi skulle se an i løpet av dagen, kveld og i morgen og se om det kom flere. Han hadde bare inni hendene og like før legebesøket fikk han en på øret og en under armen. Hun sa vel egentlig at hvis det kom flere så var det nok vannkopper!!! I kveld når vi tok kveldsstell hadde han fått 6 slike prikker/blemmer til på rompa (under bleia) og en på tissen.... Men... de klør ikke så mye... det plager han ikke videre, han tar på de noen ganger og er generelt mer sutrete, men ikke i dårlig form. Kan ikke vannkopper være "kløfrie" hos enkelte??? Han er jo bare 2 år, så er jo ikke sikkert han blir så veldig syk av det????
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 hei hei:-) Lillemor fikk vannkopper før jul og hun var 1 år. det så ikke ut som hun klødde i det hele tatt. og hun fikk noen i ansiktet, på mage, rygg, under arnene, i bleie området og endel på beinene. storebror på 5 fikk 14 dager etter og han klødde nok mye mere og fikk også flere vannkopper. har hørt at de blir værre og værre hvor eldre en er når man får det. jeg selv fikk det da jeg gikk på barneskolen, jeg hadde mange....og klødde noe forferdelig. Lykke til og god bedring ;-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2010 Da satser vi på at det er vannkopper! Skal nok prøve å få smitta storebror også, siden han er 5 og jeg regner med at han vil få mer reaksjon enn lillebror. Og det er jo greit at de blir ferdig med det!!!! Det er jo som du sier, dess større de er, dess verre er det=) Selv fikk jeg det i bhg rett etter at storesøstern hadde hatt det og hun ble sykere og klødde mer enn meg. Jeg husker ikke at det klødde i det hele tatt!!!!!!!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Hei! Eldstemann er nettopp ferdig med vannkoppene. Virket ikke som han var kjempeplaget med kløe rundt omkring. Sprayet på noe tilsvarende hvitvask for å roe ned og tørke ut (Aderma Cytelium) Han var i ganske god form, ikke feber, men sutrete. De klødde nok mest rett før blemmene sprakk, men de mange som var under bleia plaget han mye. Klorte opp bleia si. så måtte putte på strømpebukse under pysjen (knapping i skrittet...)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2010 Takk for svar, jenter=) Blir mer og mer sikker på at dette er vannkopper! Han er en 07 gutt og som sagt... i dag har han bare tatt på de blemmene... Han blir uten tvil hjemme i morgen og fredag... Så får vi bare se hvordan dette utvikler seg=) Sånn hvitvask... får man det reseptfritt på apoteket eller ????? greit å vite i tilfelle vi skulle få bruk for det=))))
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Er nok kjekt å ha det klart mot kløen Både hvitvask og Aderma Cytelium er reseptfritt på apoteket, koster ca 100 og 150 kr. Kjøpte såklart begge deler jeg , men har bare brukt Adermaen for den var så grei å spraye på... Eldstemann fikk de første blemmene nyttårsaften (torsdag) og var på plass i barnehagen neste fredag. Kunne kanskje sendt han dit en dag før, men ettersom jeg er hjemme så ble han så lenge borte fra bhg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå