Gå til innhold

Hvordan fungerer aktivsykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si jeg jobber til vanlig man, ons og fre. Og om jeg ikke klarer å komme meg på jobb de dagene så kan jeg dra tir og torsdag samt helg. Får jeg da betalt for alle dagene?

Forstår ikke helt den ordningen, håper noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de dagene er noe man ordner med jobben..

Hvertfall så har jeg hatt det slik: Jobber man-fredag. 8-4. Om jeg føler meg dårlig på morran, så ringer jeg eller sender mld til sjefen å sier ifra, så kommer jeg heller litt utpå formidaggen når formen tillater det.. Jeg kan og gå tidlig om jeg vil, og jeg kan være hjemme en hel dag. Får betalt for alle dagene uansett.. Dette er da en avtale jeg og jobben har kommet frem til sammen..

Skrevet

Du får lønn for den tiden du skulle vært på jobb, (altså man, ons, fre). Men gjør avtale med sjefen som gir deg mulighet til å komme og gå friere, basert på formen. Ta det mer med ro på jobb, jobbe i roligere tempo m.m.

Men du kan ikke jobbe ekstra de dagene du egentlig ikke skulle ha jobbet, og få betalt både for de dagene du er hjemme, som du egentlig skulle ha jobbet, og i tillegg de dagene du velger å jobbe som du egentlig har fri...

Skrevet

Det har seg slik at jeg har ingen faste dager, jeg må bare få gjort jobben på en måte.

Var syk i november og da tok lønnskontoret og regnet ett gjennomsnitt på hvor mye jeg hadde jobbet i de 3 siste mnd ( noe som tilsvarte 60% stilling) Dette gjalt en ukes sykmelding.

Hvis jeg sykmeldes fult nå så kommer jeg til å tape i forhold til foreldrepenger. Legens ønske.

Men om jeg kan få aktiv sykemelding og få betalt for de dagene jeg ikke er i form og de dagene jeg er der så vil jeg tjene bedre på det.

Har ingen eksakt stillingsprosent, jobber det jeg må og ingen faste dager.

Men nå i januar er det mye jobb pga årsoppgjør ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...