:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 ba om begrunnelse for karakteren min - og den var på hele 2 settniger og gjør meg ikke det minste klokere.... for å sammenligne fikk jeg begrunnelse i et annet fag uka før og den var på 2 A4 sider... fins det ikke noe krav om hva en begrunnelse skal inneholde?
Gjest sug lut Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Det er en fornærmelse å sende ut noe sånt. Jeg ville henvendt meg til vedkommende personlig, og spurt pent... kanskje ikke sagt at rett ut at dette hjelper ikke men det er jo det som er sannheten - det høres jo ut som begrunnelsen er av typen "oppgaven var for dårlig" og det visste du jo allerede. Begrunnelse er dessuten ( i alle fall i systemer jeg har jobbet i) bakgrunn for klage/ikke klage, da må den si noe. Begrunnelser jeg har skrevet har vært på rundt en side, tenker jeg. Hvis du ikke får noen respons på henvendelsen kan du jo vurdere om du vil gidde å ta det opp med instituttet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2010 ja det er det som er så rart for begrunnelsen er jo på grensen til koselig. tatt fritt fra hukommelsen så var det omtrent dette som sto: "begrunnelse: du har forklart hva kontantytelser og kostnader er korekt, og du har en del gode poenger i drøftelsen din. men drøftedelen er noe tynn" det var hele... hva hjelper det? og hvordan kan det forklare en D? hm.. skrev 3 1/2 sider på data så sånn sett var det ihvertfall en del tekst som det burde være mulig å mene noe om i en begrunnelse... hehe tenkte også på å banke pent på døren hennes og spørre og eventuelt klage. må jo ta den opp uansett
Gjest sug lut Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Prøv å få det konkretisert, hva burde vært drøftet mot hva, etc.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2010 ja. jeg skal prøve! håper hun vil svare når jeg spør pent
tante grusom master of law Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Ja, som luten sier, så må begrunnelsen være fyldigere. Du må jo få en begrunnelse for å kunne klage. Uten en ordentlig begrunnesle så kan du ikke skrive en klage som makes sense.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2010 ja det er jo ekstremt rart. hm.. og det er litt sånn dumt hele greia, for hun læreren er veldig flink til å forelese og kan så mye, også ødelegger hun hele inntrykket jeg har av henne ved å oppføre seg sånn.. jaja.. jeg skal banke pent på døra hennes å spørre. håper virkelig at jeg får et mer fornuftig svar av henne da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå