Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 av en syk liten snuppe på 8mnd. Hun har vært dårlig i en uke, og holdt på med tenner i 3 uker. Så frustrasjonen var godt plantet da svigers kom på besøk. Da hadde ringt samboer når han var på jobb å invitert seg selv, han hadde sagt kl 16.30 og det var nå greit. Han hadde fullt opp å hadde ikke tid til å ringe meg. 5min før de kom en sms: Vi tar med hunden (stor hund!). Så ringte samboer til dem å sa nei. Vi har vasket gulvet, nytt stort stueteppe og babygym og babyleker på gulvet. Når min samboer kom hjem kl 16 var jeg faktisk nesten på vei til å legge meg nedpå, og jeg gledet meg til at han skulle ta snuppa litt. Nei, da skulle han steke vafler til svigers skulle komme. Ok, så kom de. Og marsjet rett inn nesten uten å si hei, slang seg ned i sofaen å sa "Hvor er kaffen?", så skrudde svigerfar på nrk for å se nyheter (eller noe) å volumet høyt! Fra kjøkkenet hørte jeg svigermor sa: Er det greit at jeg legger meg på sofaen litt? til min samboer. Trodde ørene mine skulle falle av! Jeg orket ikke gå inn i stua med det samme, latet som jeg dillet på kjøkkenet til jeg hadde summet meg litt. Så gikk jeg ut til dem med lillemor, som ikke har sett dem på nesten to mnd. Og svigermor blir henrykt å løper bort til meg å tar henne fra meg, jeg blir paff. Lillemor blir helt stille, og begynner å skrike, hun husker jo ikke igjen disse folkene! Så sier svigermor "næææ, ååå, gå til pappa du!" og lemper henne skrikende bort til min samboer. Hele tiden etterpå ser ikke svigermor på meg engang, og er ikke interessert i å snakke med meg, selvom jeg spør om ting og er blid. Hun bryr seg heller ikke noe mer om barnebarnet sitt. Svigerfar enser ingen ting, bare sitter å ser på tv. Lillemor blir utålmodig hos pappan, så jeg tar henne for å gjøre noe moro med henne. Så klarer svigermor å komentere "hvorfor skal du ta henne fra faren sin?" jeg sier at hun sitter å kjeder seg. Jeg tar henne med å finner frem leker til henne å setter meg ned ved siden av svigermor i sofaen.Tenkte at det skulle bli hyggelig om lillemor og farmoren kunne bli litt kjent. Så begynner jeg å leke litt, og svigermor følger etter. Snuppa storkoser seg og farmoren tuller med henne. Det varte i 5min før svigermor igjen snudde ryggen til meg. Jeg skjønte greia, og hvorfor de skulle komme. Det var fordi hun hadde gitt svigerfar en mp3 spiller til jul, og sønnen skulle legge inn musikk på den. Hun satt å maste og spillte dum hele tiden, de teiteste spm som fantes. f.eks "Hvordan slår du den på?". Min samboer svarte bare: ja det følger vel med bruksanvisning, og svigermor sa gang på gang: "kan du ikke legge inn musikk på den?". Hun skal alltid ha han til å ordne pc, tv, koble til ditt og datt, trådløst internett, mobiltlf osv osv. Må bare si det før dere går løs på meg: Jeg er alltid blid og positiv mot dem, og er hyggelig. Samboer har aldri hatt noe nært forhold til dem, og det har jeg prøvd å overse, og faktisk være den som sier "ja takk" til middager hos de osv. Ting har blitt bedre enn før, men idag var jeg bare så sliten før de kom. En vakker dag håper jeg at de begynner å bry seg litt og får øynene opp for at verden er mer enn å bruke andre til dems egen nytte. Vi har vært sammen i 8år, og neste sommer gifter vi oss.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Off, hadde klikka... :s Vær streng å sei til ho at dersom ho ikkje kan oppføre seg når ho e på besøk, så trenge ho ikkje komme.. Det samme gjelder svigerfaren. Sjøl om dokke e familie, so e dei gjestane, s han skulle ha spurt om han fekk sjå på tv istedenfor å berre skru den på.. Burde ikkje late som om alt e i orden, for da skjerpa dei seg aldri.. E ditt hus, din tv, din/dokkas unge, så dei skal egentlig ikkje ha så mye dei skulle ha sagt Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå