Gå til innhold

eggsom gikk ut 20 des... Hvordan var det vi kunne teste om egga fortsatt var spiselige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker det var noe med å legge dem i en bolle med vann.

Hvor sikker er denne testen egentlig? Skulle veldig gjerne ha brukt dem, men er redd for å bruke noe som kanskje kan være ødelagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke teste de engang, garantert like fine!

LAAAAAANG holdba het på egg selv etter utgått dato:)

Skrevet

Sleng dem hardt på gulvet og kjenn om det lukter råttent. Lukter det råttent, må du ikke spise dem.

Skrevet

Tidligere var stempeldatoen på egg i Norge 1mnd lengre enn den er i dag. Grunnen til at den er kortere nå er at vi følger EUrelger. I de fleste land i EU er det et problem med salmonella i egg, det er det ikke i Norge og salmonellaen er grunnen til at de bruker kortere holdbarhet i EU. Jeg bruker egg som er mindre enn 1mnd over dato uten å sjekke om de er ødelagte eller ikke, hvis de er mer enn 1mnd over dato, så vurderer jeg dem før jeg bruker dem.

Skrevet

jeg jobba på eggpakkeri i et halvår, da jeg begynte hadde det stått et brett med egg på lageret 8 vanlig kjøleskaptemperatur i ca 3mnd de tok et egg hver 14dag å sjekka hvordan det var... 2mnd etter at jeg begynte slutta vi å sjekke. da hadde trossalt eggene stått i ca 5mnd...

Hadde ikke hatt noe problem med å spise de egga jeg altså. Etter at jeg jobba der har jeg blitt så sløv at jeg sjekker ikke datoen på egg jeg har i kjøleskapet engang. Du lukter det fort om egg er dårlige altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...