Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Jeg skulle veldig gjerne vært ammefri en helg i mars. Da vil babyen være akkurat 3 mnd. Planen er å punpe melk og fryse ned posjonsvis og at far har babyen alene hele helgen. Vil det gå tro? Vi bør kanskje øve oss på forhånd eller? Hvis det går skeis så er jeg ikke langt unna.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Dere bør hvertfall øve på forhånd og gi flaske jevnlig frem til du reiser. Noen babyer tar lett flaske, mens andre nekter annet enn pupp. Det å pumpe melk for en hel helg og i tillegg nok til å øve før du reiser bort er en kjempejobb! Jeg ville pumpet mest mulig, men også kjøpt inn mme og vært sikker på at babyen likte det også. Så kan jeg legge til at jeg hadde ikke klart å reise fra babyen en hel helg når han var 3mnd, men det er jo ikke dermed sagt at ikke du klarer det. Husk at du må pumpe ofte den helgen også for ikke å risikere og miste melka. I tillegg er det en risiko for at babyen slutter å ville ta puppen hvis den får for mye flaske. Pass hvertfall på å bruke en flaskesmokk han må jobbe for å få melka ut fra. Vi brukte avent sine med et hull hele ammeperioden når vi ga flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå