Gå til innhold

Barnefar som ikke stiller opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man gjøre når BF ikke stiller opp som han skal..?

Han er lærling, og har litt uforutsigbare offshoreturer.

Det blir alikevel veldig stressende for meg å ikke kunne vite når han skal dra.

Han sier de i jobben hans ikke har faste turer, og at det vil forbli sånn, også etter læretiden.

Dvs. at jeg kan aldri regne med at datteren vår skal til faren, pga han plutselig må jobbe...

Hvordan kan jeg takle dette? Kan jeg kreve at han får faste turer...?

Eller at han selv får skaffe barnevakt når dette skjer??

Jeg mener selvfølgelig at jeg skal stille opp for han av og til, men når det skjer annenhver gang, (minst i det siste) føler jeg at det blir feil å si at vi har annenhver helg og en dag i uka.. Også med tanke på barnetrygden jeg får utbetalt, selv om det ikke er hovedproblemet..

Vanskelig å ikke kunne legge planer, pluss at det blir lite avlastning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært faren til mine som sa det så hadde jeg faktisk ringt jobben hans å sjekket jeg. Bare spurt om de har det sånn at de plutselig drar på offshoreturer osv uten at det er planlagt noe tid i forveien ofte?

Og svar ærlig om de spør hvorfor du lurer, at det er fordi at faren til ungen din sier at de har det og at han plutselig må dra å dette skjer ofte. Å du lurer fordi at du må kunne forberede jenta på når hun skal til pappa og ikke.

Skrevet

Dette er rimelig normalt for enkelte yrkesgrupper innen oljesektoren. Min mann hadde et yrke som det var få andre i Norge som hadde. Derfor ble han sendt rundt på forskjellige anlegg, og med forskjellig frekvens. Ofte var det slik at de hadde en jobb som skulle gjøres, og jobbet de raskt kom de tidligere hjem (og omvendt). I tillegg kunne de bli spurt om de kunne være noen dager ekstra, på kort varsel, hvis det var noe prekært på andre anlegg. Dette var ingen problem for oss, da jeg hadde en forutsigbar jobb, så det var ofte han ble lenger eller reiste tidligere, men hvis han ikke ville eller kunne så var det ingen problem med at han sa nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...