Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Og det gikk greit. det blir undersøkt 3 mnd hva det er for noe. Leste bekymringsmeldinga fra bhg og bhg har ikke fortallt oss en brøkdel av det som har skjedd. de fortallte oss om 3 episoder mens det egentlig er maaange flere. Blandt annet hadde han utforsket kjønsorganet til en jente og tatt en finger inni underlivet på henne. så mora hennes nektet han å leke med jenta. og en episode til at han hadde sagt til en gutt om han hadde slikket en jente? men somjeg ser det hvis han spurte om han hadde slikket så betyr jo ikke det å slikket der nede vel? man hører jo slikke her og der og overalt det kan jo bety mangt. Nå fortfølger bhg sønnen vår heele tiden og det føles veldig ubehagelig for oss som foreldre, og i tillegg så vet jo flere av foreldrene dette om han og trur jo sikkert sine ting om oss:( Føles veldig rart og at bhg ikke sier alt til oss hva som skjer. Nevnte til Bv at han har sett oss en gang og at han hadde sett en voksenfilmcover men hun sa at hun trur ikke at det er dette som har påvirket han. Jeg blir veldig bekymret fordi alle barna blir jo redd han, han som er så snill og god gutt ellers. og det er KUN i bhg dette skjer ikke her hjemme og ikke hjemme med andre kamerater. synes det er merkelig jeg. Men men ville bare gi tilbakemelding til dere som ville vite. saken blir fulgt opp og det kan hende dte blir hjemmebesøk men men ikke uanmelt. Hvis hun trudde det var vi som hadde gjort noe hadde hunsendt politiet til bhg og hentet han der og sendt han til undersøkelse men så langt kommer hun ikke til å gå. Hun er også bekymret for lille prinsen og det er vi og som sagt så jeg håper innerlig at de finner ut av dette snart.å gå å grubble og ikke vite er det verste nå. Takk at du leste:)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Håper bare det er gutten som har livlig fantasi, og at det ikke har hendt ham noe. Masse lykke til! Og gå med hodet hevet - dere vet med dere selv at dere ikke har gjort noe galt!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Så bra at barnevernet tar tak i det på en ordentlig måte. Barnevernet er ikke alltid så ille.. Det er jo ikke en lett situasjon dere er i.. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Huff! Dette hørtes virkelig ille ut. Du må selv også tenke på alle som er/har vært i kontakt med ham og på situasjoner der han kan ha blit eksponert for slike ting. Du må ikke få panikk, men heller ikke være naiv. Det er jo faktisk en del faktorer her som peker mot at han kan ha vært utsatt for noe barn ikke skal utsettes for. Samtidig som han også kan være av den mer utadvendt nysgjerrige typen. Men ta dette på alvor! Ikke bortforklar det for deg selv med at ingen du kjenner kunne komme til å gjøre noe slikt, for det har du ingen garanti for! Det er gutten din du må beskytte, ingen andre! Overgripere er nøye med å fremstå som stødige, normale omsorgspersoner. Hva med å la noen profesjonelle snakke med han? De vet hvordan de skal snakke med barn uten å legge ord og hendelser i munnen på de, og de vet hva de skal se etter. Det ville nok jeg gjort, selv om jeg ikke for mitt bare liv tror at noen i omgangskretsen kunne gjøre noe slikt mot mine barn, så må jeg for alt i verden beskytte barna mine. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Ja det er vi glad for at de kan hjelpe. Ja vi vet han har livlig fantasi og er litt mere frampå enn andre når det gjelder denne biten men håper det ikke er noe som har skjedd. Vil helst vite det så forts som mulig men det tar jo litt tid og vi må bare ha litt is i magen så lenge. Denne saken ble meldt i september men dehar mye å gjøre men jeg er glad han får hjelp.alt for han. Takk dere:) Nei er ikke lett situasjon dette ihvertfall ikke da det gjelder andre barn som det går utover og at foreldrene vet det.føles rart og uvirkelig. men som sagt er glad vi får hjelp. håper han og etterhvert kan gi seg med dette hvis det ikke er noe.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Huff, for en vanskelig situasjon. Håper virkelig det ikke har skjedd han noe og at dette bare går over av seg selv. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Barnehager skal generelt gi beskjed til foreldre om hva som blir meldt til barnevern, men i overgripsaker skal de ikke informere om alt til foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Ja jeg skal selvfølgelig ta dette på alvor,er jo derfor vi ønsker all hjelp fra BV . kanskje formulerte meg litt feil i mine meldinger før men jeg fikk sjokk og panikk og da er det fort gjort å bortforklare ting. men det var ikke hensikten. han er det beste som har skjedd oss og vi skal gjøre alt som må til for at dette skal ordnes på best mulige måte. Vi har ihvertfall alt på det tørre. han har oppdaget oss og sett en voksenfilmcover men det er alt. Han blir henvist til BUP han nå. spørs bare på hvor lang tid det vil ta. haster litt for å si det sånn:( Hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Håper bare ikke de andre foreldre vil tru mye rart om oss ettertid. er jo en helt vanlig familie. Bli stemplet på den måten er fælt. selv om ikke vi er misstenkt så er det fælt for oss å gå rundt å vite at andre vet om dette spesiellt i bhg .de vil sikkert si til flere andre foreldre kjenner jeg dem rett. men men vi får bare ta en dag av gangen. skal begynne studere neste uke håper jeg greier meg gjennom dagene uten for mye tenking. hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Hei hi... vil bare ønske deg masse masse masse lykke til. men jeg bare lurer på hva slags barnehage det er han går i. for hvis han utforsker ei jente, og stikker finger i underlivet.. hvorfor stoppet ikke de han lenge før det gikk så langt... for eksempel før buksa/bleie ble tatt av enten av jenta selv eller av guttungen eller av barnehagen selv? Jeg som mor hadde reagert på at ikke de voksne grep inn før det kom så langt da?? bare til ettertanke... uansett, lykke til!! klem til deg og til den lille...=)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Er ikke sikkert de andre foreldrene vet noe, de i bhg har taushetsplikt og kan ikke si noe videre til utenforstående. Da barnet mitt ble bitt i bhg fikk jeg bare vite at han var blitt bitt av et annet barn med et biteproblem, men han var under overvåking, og de skulle passe mer på fremmover. Så er ikke sikkert moren til dette andre barnet har fått vite at det er din sønn, kanskje bare at dette gjelder et annet barn i bhg... Kan ikke love at denne polisien gjelder for din bhg, men håper det er slik over alt. Uansett lykke til på veien videre! Håper det ordner seg for dere!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 Anonym 22:11 her igjen.. Kom på nå at barna var 5-6 år.. da kan de nok fortelle selv uansett ja... Beklager feilen...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 Hei Det er fordi det er for få ansatte på avdelingen at de ikke får passet godt nok på det er den unskyldningen jeg får hele tiden. Og jeg sa til dem om hvosfor det er bare han som blir beskyldt når de ikke alltid vet hva som har skjedd da sier de bare at det er han som viser attferdsvansker og ikke de andre. men så spurte jeg enda en gang om det alltid var han som tok med ungene på do eller på et rom da sa det at nei det kan de ikke vite..jeg føler at de ikke passer godt nok på men beskylder folk for ting før de vet med sikkerhet at det har skjedd. det er også veldig frustrerende at de sikter oss heeele tiden ingen andre. er det rart man blir fortvilet og usikker som foreldre. de sier også at de har sagt fra til han at dette er ikke lov å gjøre osv... og nå fotfølger de han hvert eneste steg han tar:( det skal jo ikke være sånn, blir så lei meg på hans veine jeg:( hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Hei. Jeg skrev noen svar til deg i går/forgårs, og må bare få si at du virker litt mer seriøs og at du tar det litt mer alvorlig nå. Fint at du også innrømmet at han hadde sett dere og et cover, det KAN jo være en medvirkende årsak til hvorfor han er som han er. Lykke til, håper det går bra med gutten din.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 Ja noen av barna har fortallt det hjemme men det er vel en trur jeg der tok ansatte kontakt med foreldre og fortalte .trudde også de hadde tausetsplikt men..den bhg er ikke god . når vi begynte der var det 2 gutter som ble involvert med bv via de ansatte så mora tok de ut fra bhg og da de ikke var der mere så var det et annet offer som måtte lide. da var det en gutt til og da han sluttet var det vår tur. for meg er det helt på tryne å holde på sånn. en ansatt går på dop og en annen en kan ikke så mye om unger av det jeg ser. de siste dagene har de vært såååå blide mot oss -blir helt kvalm jeg. hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #17 Skrevet 13. januar 2010 Unger fanger opp mye, fra de er helt små. Og det er vel strengt tatt ikke noe unormalt at små barn er opptatt av sex. -Bare les fraud (selvom man kanskje ikke er enig med hva han skriver, - er det ikke tatt ut fra løse luften). -Jeg husker selv at jeg og en gutt i barnehagen snek oss unna og "prøve pulte" bak regnfrakkene i garderoben... Jeg veit at ingen av hos har vært utsatt for noe ( var en periode sammen med gutten som ung voksen). - Kjenner også andre med barnehage unger som har tatt ungene sine i liknende situasjoner. Lykke til med både BV og med oppdragelse av gutten!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #18 Skrevet 13. januar 2010 Link til det opprinnelige innlegget?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #19 Skrevet 13. januar 2010 for meg så høres dette fortsatt helt sykt ut! livlig fantasi eeeeh gutten er 5 år! slikke ei jente og fingeren opp i kjeden på ei lita jente!!! dette kommer ikke av livlig fantasi - hallo! en gutt på 5 år finner ikke på det av seg selv. nekter å tro at bv også er så naive og teite - 5 åringer har ikke greie på anatomi og sex eller oralsex den saken skyld!! Jeg håper hi har en livlig fantasi og har skrevet alt dette for å gjøre det litt mer livlig her inne. sykt, sykt, sykt i min verden!!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #20 Skrevet 13. januar 2010 anonym 22.20 Hun på bv kontoret trudde ikke dt var det som var grunnen til at han er sånn at han så ossmen ja det kan være medvirkende helt klart..jeg fortallte absolutt alt. var der 3 timer så håper bare nå det blir oppklart men det viktigste er å få stoppet det han driver med for han ødelegger for seg selv og ingen vil ha kontakt med han til slutt.og det er ikke sånn han egentlig er. men det jeg lurer på er hvorfor han er sånn kun i bhg? han er ikke sånn hjemme eller når han er med kamerater her hjemme/ute for hun lurte veldig også på det hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #21 Skrevet 13. januar 2010 Det er dessverre slik det er i barnehagen, det er ikke nok ansatte til å hele tiden vite hva enhver gjør (jobber selv i en). Det er mange rom og mange barn. Det er også slik at det alltid er en, eller flere, på hver avdeling med "atferdsvansker". Det er mange sådanne vansker, men det er stort sett gutter som ikke klarer å gjøre som de får beskjed om, ødelegger for andre, ikke kan leke bare herje osv. Hva dette skyldes er det selvfølgelig vanskelig å vite, mange gutter har bare mange lopper i blodet, mens andre kanskje ikke har venner, sliter med problemer hjemme e.l. Din gutt høres ut som en loppegutt, og det kan skyldes noen problemer dere ikke vet om. Bildet av gutten din ble litt mer nyansert i dag enn i går, synes derfor dere skal ta dette på alvor og få noen til å snakke med gutten. Gutter med atferdsproblemer blir ofte hakkekyllinger for både voksne og barn, det er veldig leit. Derfor ville jeg gjort alt som stod i min makt for å ordne dette. Lykke til - håper inderlig at gutten din har det bra, både nå og i framtiden!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #22 Skrevet 13. januar 2010 anonym22.28 Hi her. Nei jeg har ikke livlig fantasi. hadde da ikke brukt tid på å sitte her hvis jeg ikke trengte å prate med andre om akk dette. hjelper faktisk at det er noen som vet hvordan man har det og hva man går gjennom. hi
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #23 Skrevet 13. januar 2010 Kjære HI Så godt at bv tok i mot dere på en ordentlig måte. Og at de tar saken så seriøst som de gjør. Jeg synes det høres ut som om bhg er noe underbemannet siden de ikke har tid til å få med seg hva som skjer. Og hvis det dreier seg om så mange situasjoner som du sier så burde de fulgt ham bedre opp tidligere, slik at de faktisk visste hvem av barna som gjør dette. Ikke sikkert at det bare er ham. Det kan være at han har lært av andre barn som er flinkere til å skjule hva de driver med.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #24 Skrevet 13. januar 2010 23:31 så 5 åringer som er uvanlig opplyst og opptatt av sex som snakker om å slikke ei jente er altså Loppegutter???? litt over ivrig??? glad du ikke har ansvar for mine barn bhg hvis du ser det bare som litt "lopper"!!!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #25 Skrevet 13. januar 2010 Ja vi er jo under utredning og de skal henvise han til BUP så håper bare det skjer fort for det haster!! Han har kamerater hjemme både jenter og gutter ,er ikke såmye sammen med de men noe. og han oppfører seg helt annerledes med de enn det jeg hører han gjør i bhg. han er kun sånn i bhg ikke ellers. han er alltid blid og virker som han trives. men klart det kan ligge mye under og jeg håper vi finner utav det hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå