Gå til innhold

Solarium og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går greit det? Eller..

Sikkert et super teit spørsmål, men har det noe å si på melken om jeg tar sol? Kan ikke være verre det enn å ligge i solen om sommeren eller i syden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tar du sol? Du vil angre når du er 30 og har rynker som en 50-åring. Det er også fare for kreft. Kan derimot ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg hadde aldri i iivet tatt sjansen.

Skrevet

Jeg er 30, og tok MYE sol før i tiden, (men lite de siste åra). Jeg har ikke en eneste rynke, og har heller ikke hudkreft. Bare ta sol du, men helst ikke mer enn hva huden din tåler (følg anbefalinger), og max et par ganger i uken. Det er maaange helsefordeler ved å ta litt sol av og til. Om det har noe å si for amminge, har jeg ikke peiling på, men har aldri hørt om det..... Ammer selv, og har snart tenkt å friske opp fargen bittelitt ;-)

Skrevet

Jeg er stort sett kritthvit hele året! Har tatt solarium max 10 ganger hele mitt liv! Og fullstendig klar over mulighetene for hudkreft. Men for en person som ikke er vant til å være i solen, også skal vi til syden for 1. gang med barna, har jeg funnet ut at det er bedre å ha litt grunnlag så jeg ikke blir sikkerlig solbrent! Er ikke bra for huden det heller! Er snakk om noen ganger max 10 minutter om ganger.

Takk for svar 19:28

Skrevet

Litt grunnlag før syden er nok ikke så dumt, men husk på at solariumsfarge ikke gir like god beskyttelse som farge fått i sola, så bruk høy solfaktor uansett når du kommer til syden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...