Gå til innhold

Dere som har vlitt strippet- please svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken uke ble det gjort? Måtte det gjøres mer enn en gang? Var det vondt? Isåfall, hvor vondt? Og- førte det til fødsel? Blir veldig glad for mange svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 41+2 i mitt andre svangerskap.

Nei, jeg fikk rier etter strippingen, så jeg ble bare strippet denne ene gangen.

Selve strippingen var ganske ubehagelig, men ingenting i forhold til selve fødselen.

Riene startet 2 timer etter stripping, barnet var ute 14 timer etter stripping.

Lykke til når din tid kommer! :-)

Skrevet

en uke på overtid, fikk litt menssmerter og det kom litt slim og blod ut. fødte to dager etterpå, hjalp garantert. var ikke vondt.

Skrevet

Be strippet på termin (var innom føden pga høyt blodtrykk).

Hjalp ikke en dritt :( Gikk godt på overtid (men da var jeg vel ikke klar heller da, selv om legen mente det...)

Skrevet

Fikk det et par dager over tiden. Ble strippet 2 eller 3 ganger og to av de var sinnsykt vonde. Kommer nok mye ann på hvem som gjør det, hvor moden du er, og om du er annspendt eller ikke. Er du over tiden vil jeg heller anbefale akupunktur. Det hjalp hos meg tror jeg :)

Skrevet

Ble strippet etter at jeg var igangsatt med modningstablett. 1 uke over termin. Modningstabletten gjorde at jeg ble moden i løpet av 5 timer. Ble så strippet. Fødselen startet 1 time etterpå.

Vondt........nei det vil jeg ikke si. Er snakk om et "lugg" i noen sekunder, og det bør man vel i grunn tåle når man skal til å føde.

Skrevet

Ble strippet et par dager før termin, fødselen nr 2. Det var ubehagelig men ikke vondt. Jeg har alltid klart å slappe godt av med sånne gynekologiske ting da jeg vet at det gjør så vondt når man er anspent. Det fungerte veldig bra. Jeg ble strippet, kjørte hjem (20 min) og fikk rier etter ca. en time. De var veldig uregelmessig i starten og jeg brukte flere timer på fødselen nr. 2 enn 1. Jeg måtte til og med gå runder i avdelingen for å få fart på ting. Jeg er sikkert på ting vil ha gått fortere hvis det hadde skjedd naturlig, men jeg var redd han skulle bli for stor.

Gjest lillemamsi
Skrevet

Ble strippet 6. dagen på overtid. Og fødselen startet med en gang ( om den ikke alerede var igang)

Og nei, gjorde ikke vondt.

Skrevet

Jeg ble strippet natt 1 av fødselen, det var dritvondt

Neste morgen ble jeg strippet av en annen jordmor, det kjente jeg ikke

Natt 2 ble jeg strippet av samme jordmor som 1 natt, og igjen var det dritvondt...

Så... tror det kommer veldig ann på jordmora, og hvor avlappet du er selv og da:-) Ble fødsel morgen nr 2:-)

Skrevet

jeg ble strippet 40+5... var satans vondt, værre enn riene synes jeg.

Men fikk bare falske rier... fødte 3 dager etterpå.

Skrevet

Ble strippet da jeg var 42+0

Var ikke vondt, merket ikke at hun hadde gjort det før hun fortalte det.

Riene startet for fult få øyeblikk senere. Men jeg hadde dagen før fått en modningstablett også som hadde startet noen små murringer.

Skrevet

Ble strippet i uke 38 - hjalp ingenting. Ble igangsatt to uker senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...