bubchen Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 hei,jeg lurer på om det er noen av dere som har besvimmt i svangerskapet,det skjedde til meg før 3 dager siden var en skummel opplevelse,legen sier det er vanlig i svangerskapet men jeg føler meg ikke i form siden,har hodepine og er litt svimmel er det noen som har opplevd dette og hva sa legen deres...jeg er 19+2..
Vårspire-2010 Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 har ikke besvimt, men vært UTROLIG svimmel i hele dag.. 19 uker i dag
MissMe*med*lillegutt Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har slitt mye med dette. Svimler masse og besvimer rett som det er. Dette pga. blodtrykksfall. Unngå å stå for lenge stille, ikke ligg på ryggen, pass på å drikke masse og sett deg/legg deg ned på siden når du merker du blir dårlig. Du bør få målt blodprosenten din hos legen for å sjekke at du ikke har lav blodprosent og trenger jerntilskudd
Erle79 Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Det er helt vanlig. Du er nok ikke syk, bare gravid... Fra uke 12 til 18 hadde jeg lavt blodtrykk, masse hodepine, var svimmel og holdt på å besvime i dusjen. Det svartnet for øynene, knærne sviktet, så jeg måtte bare sette meg ned, og da ble det bedre. Legen min sa at det ikke er farlig for babyen med mindre man faller hardt på magen, men det kan være greit å være obs på symptomene, og sette seg kontrollert ned (selv om det er på gulvet midt på kjøpesenteret) før man faller. Jeg er forresten ikke plaget med dette lenger, er 21 uker nå.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jepp! Idag måtte jeg få ligge på bakrommet i en butikk fordi jeg holdt på å besvime når jeg skulle betale. Selv om man vet det er pga blodtrykksfall pga graviditeten er det ikke særlig moro å nesten ikke kunne gå på en butikk engang i frykt for å besvime, blir litt hemmende i hverdagen kan man si....
Trebarnsmamma2010 Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Jeg sleit veldig med det i første og andre svangerskap. Jeg har generelt sett lavt blodtrykk, og det ble ikke bedre når jeg var gravid. Jeg har normal blodprosent og jernlageret ser fint ut. I dette svangerskapet så har jeg faktisk hatt høyere blodtrykk enn normalt. Jeg er bare 16 uker enda, så det kan jo endre seg, men håper å slippe unna denne gangen. Skikkelig ekkelt å bli svimmel og besvime. Skjer hvor som helst, og man blir jo selvsagt redd når man mister kontrollen. Både lege og jordmor sjekker urinen for eggehvite, så om du ikke bli bedre så kan du jo levere inn en ny urinprøve for å vertfall utelykke svangerskapsforgiftning. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå