Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Er det noen andre her som har bodd i utlandet over en lengre periode og så flyttet hjem igjen? Jeg har bodd like lenge ute som inne og planlegger å flytte tilbake hjem til norge med mann og barn. Veit det kommer til å bli mye og vende seg til, men det jeg uroer meg mest med er at jeg aldri har bodd i norge som voksen. Har aldri eid ett hus, jobbet, hatt barn i det norske skolesystemet, betalt skatt. Hva er det jeg bør vite? Lurer på hvilke rekrutterings firmaer som har god omtale. Driver eget her borte, men tør ikke å ta sjangsen på å gjøre det i norge sånn med en gang. Tar imot alt og alle gode råd.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Hei, maa si at jeg fortsatt bor ute, men vurderte aa flytte hjem igjen.. Men naa har jeg en grei jobb, og synes det er en god del aa gi opp for aa flytte, selv om jeg har litt hjemlengsel til tider. Er vel ikke saa mye aa huske saann sett tror jeg da. Melde fra naar du har flytta hjem, soeke skattekort, kanskje overforing av pensjon om du har krav paa det, overforing av arbeidsledighetstrygd (om du har krav paa det), soke paa skole/barnehager, og saa klart, finne seg en jobb og en plass aa bo da.. Kanskje har du muligheten til aa fortsatt drive businessen du har langveisfra?? Eller blir det mye stress? Du skriver ikke hvor du bor, saa litt vanskelig aa svare mer konkret da det er forskjell paa om du bor i Europ eller ett annet sted.. Lykke til med valget hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå