Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Hei. Jeg har fått aventflasker, som ble kjøpt i 2007/2008. Tenker å vanske disse først i maskinen så koke de,går dette greit? Å hva er dette med at noen aventflasker er giftige,hvilken er det? å stemmer det at de kjøpt før 2008 ikke er giftig?
Maisie Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Mange flasker har stoffet BPA i seg. De Aventflaskene som er uten, står det BPA free på pakningen, og har et gulskjær i selve flasken. Er flasken helt blank, har den BPA i seg. Går helt fint å ha de i maskinen først og så koke dem. Har byttet ut alle blanke Aventflasker med nye uten BPA.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 er alle flasker kjøpt etter 2009 som er giftfrie =) men er ikke gift i den forstand, så du trenger ikke kjøpe nye=)
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 avent har også noen bpa fri som er på en måte litt matte, akkurat som det har vært melk i de på en måte, de er mykere enn de gamle som inneholdt bpa. de som er litt brunt skjær i er spesielt bra for kolikkbarn leste jeg... mens de "matte" er vanlige som man får kjøpt på dagligvarebutikken. og er det ikke bare den hvite ringen som inneholder bpa?? eller tar jeg feil?
Maisie Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Det er selve flasken som kan inneholde BPA. Den hvite ringen og smokken er ok.
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 ok, jeg som tenkte helt feil! takk for svar:)
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2010 mm.. men disse flaskene er jo brukt til to gutter, som begge to er helt friske å raske. De har brukt flaskene i kansje 1 år eller no? jeg bytter ut suttene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå