Gå til innhold

Hvor mange prosent av krybbedød-tilfellene tror du er barnedrap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Undersøkelser fra England indikerer rundt 20 prosent, altså ett av fem, uten at det kan fastslås 100 prosent. Sykt at vi ikke har begynt med åstedsundersøkelser ved slike tilfeller i Norge enda, de fleste vest-europeiske land har jo det. Ble vel lovet at det skulle komme i gang i Norge i år. Så en jævlig dokumentar en gang om dette Munchausen by proxy-syndromet, om hvordan mødre ble fanget opp på overvåkingskamera da de førsøke¨ ta livet av barna sine. pute over hodet så armer og ben sprellet desperat, mødre som injiserte avføring rett i blodet på babyer og mødre som fora ungene med dødlig mengder salt. Det var så ekkelt at jeg blir kvalm av å tenke på det. Stakkars uskyldige små,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Gidder ikke å spekulere i tragedier og morbide saker

Skrevet

Det er nok endel, uten at jeg vil tenke tall og statistikk i dette.

Det er mange overleger og patologer som vil innføre obligatorisk obduksjon og åstedsgranskning av krybbedødstilfeller, noe jeg er helt og holdent for. Ikke bare for barnets rettsikkerhet, men også for at foreldre som gjør noe slikt skal få oppfølging, hjelp og straff. Om vi godtar alt som krybbedød kan dette føre til at mor eller far kan bringe flere barn til verden igjen og igjen for å ta livet av disse, uten at noen kan gjøre noe med det. Nå mener ikke jeg at vi skal være overskeptiske til krybbedødstilfeller, for det er grusomt nok for de som opplever det, men ei venninne av meg mistet barnet sitt i krybbedød og selv om hun syns det var grusomt med politiavhørene og alt styret rundt dødsfallet. Etter at hun hadde fått alt litt på avstand innrømte hun at hun var glad for at hun hadde blitt utsatt for disse avhørene og granskingen fordi det var barn som ikke døde naturlig, og da gjorde det ingenting for henne at hun var en av dem som var helt uskyldig men som kanskje fikk en litt for anklagende etterforskning.

Barn (og spesielt spedbarn) er desverre ikke verd noe særlig i den norske rettsinstans, og jeg håper at vår generasjon klarer å gjøre noe med det.

Skrevet

Jeg klarer faktisk overhode ikke å forestille meg at noen klarer å ta livet av babyen sin... så jeg ville ha spekulert i 0% men tallene får tale for seg. Kommer ALDRI til å mistenke noen som har mistet det kjæreste de eier for drap, uansett statistik.

Skrevet

Er det ikke en slik granskning allerede? Mener å ha hørt at foreldre blir sjekket i forbindelse med slike dødsfall.

Jeg tror uansett at prosentandelen av dette i Norge er svært liten. Kan liksom ikke tenke meg at mange er i stand til å gjøre dette.

Skrevet

Det er obligatorisk obduksjon ved krybbedød.

Skrevet

Syns det blir helt feil å spekulere i dette her inne. Det er garantert noen her som har mistet barnet sitt i krybbedød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...