Gå til innhold

avent flasker,noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har fått aventflasker, som ble kjøpt i 2007/2008. Tenker å vanske disse først i maskinen så koke de,går dette greit?

Å hva er dette med at noen aventflasker er giftige,hvilken er det? å stemmer det at de kjøpt før 2008 ikke er giftig? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! :)

jeg har også aventflasker, og div andre merker som jeg også har fått... er bare å koke dem det, så er de klare til bruk...

har ikke hørt noe om at noen aventflasker skal være giftige, dette var helt nytt for meg... men kan være kjekt å vite i såfall!:) så får håpe du får svar på det, for nå ble jeg nysgjerrig også...hehe... :)

Skrevet

Det er vel BPA eller hva det heter som er giftig og det er det i alle helt gjennomsiktige flasker.

Jeg kjøpte brystpumpe i sverige og der fulgte det med flasker som er gjennomsiktige. De har ikke dette forbudet i sverige.

Jeg kommer ikke til å handle noen flasker som inneholder dette stoffet, men jeg kommer nok til å bruke de jeg allerede har. Jeg tenker det at siden det ikke er forbudt i sverige, og de solgte det i lang tid i norge så kan det ikke være så ekstremt farlig... Eller?

Skrevet

alle klare flasker inneholder bpa ikke bare avvent sine.

de nye flaskene er grå på flaske.

bpa inneholder et stoff som kan føre til skader på arvemateriale hos barnet.

trenger ikke skje med en gang, me kan komme etter flere år.

grunnen til at disse flaskee ble solgt er at forsknigen ikke hadde funnet ut om dette tidligere, så jeg ville absolutt ikke brukt disse flaskene!!!!

Skrevet

Du kan sende avent-flaskene dine tilbake til distributøren, og få nye BPA-frie i retur.

Skrevet

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Barn/Tester-og-undersoekelser/Miljoegift-i-taateflasker-og-smokker

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6782057

Her står det mere om BPA, og hvilke flasker og smokker som er bra. (oversikten er på fbi sine sider)

De fleste matbutikker og babybutikker har nå fjernet de farlige flaskene og smokkene fra hyllene sine. På de fleste nye produktene står det gjerne at de er uten BPA.

Skrevet

Ja, da er nok dine flasker med BPA. Du kan sende inn flaskene og få bytta dem med nye, du kan google litt så finner du adressen. Det stod visst noe på hjemmesiden dit du skal sende dem at dette gjald t.o.m november 2009 at de byttet flaskene med nye BPA fri flasker, men dette så ikke jeg før jeg hadde sendt inn mine i begynnelsen av desember. Sendte inn 9 flasker, og fikk 7 tilbake. Fikk ikke for de 2 siste for de var eldre enn 2 år gamle, aner ikke jeg åssen de klarte å skille mellom dem, men de som er eldre enn 2 år har visst ikke phillips merke på, mens de andre ikke har det - dette så ikke jeg noe til på mine..

Det er jo bare å prøve seg da? Ville ikke brukt flasker med BPA. Har brytspumpen som Avent ikke vil ta ansvar for, selv om den er med BPA (med begrunnelse at den ikke varmes opp), og dermed er det ikke så farlig. Syns det er skikkelig dårlig gjort av avent!!! Den blir jo varmet opp den også når den vaskes/kokes, så hvor lenge etterpå/kjølig må den ha blitt før den er "sikker" lurer jeg på?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...