Gå til innhold

Til "fotballfruen" som vil ha hele permisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser du skriver at din mann ikke kan ta ut permisjon, men hva om det skulle oppstå komplikasjoner under fødsel og du ikke har mulighet til å ta deg av babyen og de to andre?

Har dere ingen reserveplan i tilfelle?

For da MÅ han jo ta ut sykmelding, hva gjør klubben da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da blir fotballsesongen avlyst

Hilsen NFF

Skrevet

Rettelse: Kun førstedivisjons sesong blir avlyst.

Hilsen NFFs andre representant

Skrevet

nå hørtes du skikkelig sjalu ut....skulle kanskje ønske du var "fotballfrue" selv...ha haha

Herligjet, det er mye som KAN skje, man har vel ikke en reserveløsning på alle farer i verden, men jeg tror nok denne dama og familien hennes klarer å ordne opp i det hvis noen skulle skje henne.

Men, HI, det er jo bra du bryr deg såpass mye at du sitter og tenker slike katastrofetanker midt på dagen for et fremmed menneske:) Du må jo virkelig BRY deg om denne dama.

Skrevet

Takker for korreksjon

Hilsen Ypperstepresten i NFF

Skrevet

Fotballklubben betaler da for dagmamma for den nyfødte. For Gud forby at et 1. divisjonslag (!) skal ha trenervikar!

Skrevet

Hihi jeg er helt enig. Jo her er fotballfruen igjen: Har endelig fått svar på mitt 1.innlegg. en som tok seg tid til å svare som har greie på det. Jeg jobber kun 40% pga en hjertefeil, og da har jeg krav på å overta fars permisjon(han har ikke rett til den) Å til deg med reserveplanen: har en masse familie og venner rundt meg, og klart far stiller opp om d er krise!!! herregud.

Skrevet

Har jeg forstått det feil? Jeg trodde vedkommende faktisk var assistenttreneren?

Skrevet

Ja, og en uunnværlig assistenttrener sådann. Er det så vanskelig å tenke seg da? Hvem skal fylle vannflaskene mens han er i permisjon liksom? Kan ikke akkurat sette hvem som helst til det heller.

Skrevet

dette er det barnsligste innlegget jeg har lest på lenge.

det er vel mulig at ikke alle lever som du gjør.

min mann kan i utgangspunktet ikke ta fri fra jobb, men feiler det meg noe kommer han på flekken. kansje denne mannen også gjør det.

hva om hva om...

har du planlagt ferien for i sommer HI?

tenkte kansje det ikke var så lurt itilfelle noe skulle skje.

er det sånn du tenker???

det er vel de ferreste arbeidsplasser som har en back up plan ved fødsel i tilfelle komplikasjoner. noe jeg også tro gjelder denne fotballklubben som er arbeidsgiver.

Skrevet

Men du sa jo ikke akkurat situasjonen din om at du bare jobbet 40% Så det er nok ikke vi som er dumme, for vi er ikke synske:) Vi svarte ut i fra de opplysningene du gav.

Skrevet

Min mann er hovedtrener, ikke assistent trener. Og visste ikke at det hadde noe å si om jeg jobbet 100 eller 40% trodde permisjon til far gikk ut på det samme uansett. Var først når jeg som trådstarter av permisjonstråden fikk svar av en som hadde greie på dette i sted at jeg skjønte at ikke far hadde krav på noe allikevel. Så da er jo saken løst.

Skrevet

Kjære meg, tror folk har litt for lite å finne på om de lager tråder bare for å kjefte på andre for sånne ting... La nå folk få avgjøre hva som er best for dem selv, ingenting av dette skader noen av dere! Finn på noe annet å gjøre og fei for egen dør. Hadde det enda vært snakk om spørsmål om noe alvorlig, som f.eks omsorgssvikt hadde jeg forstått det. Men en stakkar som spør om permisjonsreglene...??? virkelig??? blir litt sjokkert over hva folk lar seg provosere av.

Skrevet

Nei, de fleste arbeidsplasser har ikke en reserveplan i tilfelle det skulle oppstå komplikasjoner under fødsel.

Men de fleste arbeidsplasser har faktisk en reserveplan i tilfelle du eller andre ansatte skulle bli rammet av sykdom. Det er jo ikke slik at hvis di er sykmeldt i seks uker så blir ikke dine arbeidsoppgaver gjort.

Skrevet

Herregud for noen drittkjerringer, mor dere heller på vegne av noen som tåler det bedre. Ikke en gravid dame!

Skrevet

"Alle farer i verden" er det ikke snakk om. Det er f.eks. veldig vanlig at den nybakte mammaen trenger mye hjelp de første dagene etter hjemkomst etter f.eks., en vanskelig fødsel eller et eventuelt kerisersnitt. Da MÅ han uansett ta fri. Dette er ikke en spesielt hypotetisk situasjon, det er helt normalt.

Skrevet

Kjære fotballfrue: Denne diskusjonen har for lengst sluttet å handle om deg og din mann, dere var bare et godt eksempel på folk som synes sin situasjon er SÅ fryktelig spesiell. Det er alltids interessant å diskutere og komme med forslag til hvordan man kan gjøre det.

Skrevet

Kjære fotballfrue: Det var jeg som til syvende og sist ga deg svaret på det du ville vite - gjennom å klippe og live fra navs hjemmeside. Jeg hadde med andre ord ikke peiling i det hele tatt, men det tok meg to minutter å google fram svaret. Vil anbefale deg å kanskje forsøke det samme neste gang?

Skrevet

Unnskyld, klippe og liMe skulle det selvsagt stå.

Skrevet

Øh, om fotballfrua bare jobber 40%, så har hun vel faktisk ikke rett på permisjon i det hele tatt, bare engangsstøtte? Da faller hele permisjonen på far, mener jeg å huske.

Skrevet

For nor tull! Jeg jobbet kun 34% (ved siden av skole) da vi fikk 1. og 2. barnet vårt. Jeg hadde permisjon med foreldrepenger som alle andre med inntekt, men mannen min hadde ikke krav på noe da jeg jobbet under 50%.

Så hun får foreldrepenger og hans permisjon:)

Skrevet

Helt riktig som 3småtroll sier her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...