Gå til innhold

Magemuskler og graviditet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det gjør noe med skikkelige magemuskler under graviditet? Har en noe dvask mage, og planen er å få fine markerte magemuskler. Ikke gravid, men håper å bli det om ikke så altfor lenge. Noen erfaringer eller kunnskap om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, det skader vel ikke å trene magemusklene FØR du blir gravid. Men det anbefales ikke når du først har blitt det. De tøyes nemlig så mye at rette bukmuskel deler seg i to og blir liggende på begge sider av magen... Jeg fikk ikke lov til å bli med på pilates på 3t en gang. Men det er ikke vondt det altså:o) Etter fødselen igjen må man vente minimum 6 uker før man kan trene bukmuskler, da er de nok rimelig tøyde og tar en stund før de i det hele tatt ligner på det de en gang var;) Om du trener på noe senter ville jeg rådført meg med en treningsrådgiver der. Jeg har trent skrå bukmuskler nå når jeg er gravid.

Skrevet

Er alltid bra å ha et godt grunnlag, så du kan fint trene magen din frem til den dagen du får kul på den:-) Etter at de rette magemusklene begynner å dele på seg er det liten vits å trene de, og skal heller ikke gjøres, men du kan fint trene de skrå magemusklene i svangerskapet, så lenge det føles greit(ting blir gjerne ganske ugreit etterhvert når man blir større, hehe)

Skrevet

En gang var det en som sa til meg at hvis man hadde sterke magemuskler før graviditet fikk man ikke så mye strekkmerker. Det funket da jeg fikk nr 1 på meg, men kan ha vært tilfeldig, selvfølgelig :-)

Jeg gikk tidlig i den første graviditeten til en fysioterapeut (har slitt en del med ryggen) og hun laget et treningsprogram til meg som passet i graviditeten. Er ganske sikker på at dette inkluderte noe mageøvelser. Hvertfall sa hun til meg at jeg skulle knipe under alle øvelser. (knipe på det hemmelige, kvinnelige stedet :-)) Kniping er også lurt for sexlivet ;-)

Skrevet

Kan ikke være negativt med magemuskler under graviditet :-)

Som de andre her skriver, det er bare å trene i vei. Når du ikke kan trene de rette lenger, kan du trene planken i tillegg til skrå.

Stabiliserende øvelser, som planken, er bare fint. De jeg kjenner som har vært godt trent, og trent mage underveis, kommer seg fortere i styrke etter fødsel også når man setter igang med treningen.

Skrevet

Er selv Personlig trener og er ganske så godt trent, magemusklene er velutviklet etter år med trening.

Har ikke vært noe til hinder med mage, og superbonusen har vært at magen har blitt flat igjen på rekordtid :-D

Skrevet

Jeg hadde vaskebrett på magen før første graviditiet (den var den gang det....). Gjorde at jeg hadde ganske liten gravidmage, samt at den trakk seg sammen utrolig fort etter fødsel :-) Hadde nesten ikke mage da jeg forlot føden. Har ikke vært like flink til å trene etterpå, noe som har gjort at gravidmagene har blitt mye større og at jeg ser høygravid ut mange uker etter fødsel :-(

Trening lønner seg alltid!!

Skrevet

Ok, da skal jeg i alle fall trene magen for fullt nå før jeg evt blir gravid! Har et barn fra før, og det blir vel værre for hver graviditet å få magen flat igjen etterpå! Takk for mange og bra svar! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...