Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er markant endring i sparkevaner et tegn på at noe er i veien?

Burde vi ringe inn til føden i dag?

Han har nesten ikke sparket på 18 timer nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vanligvis kjenner masse bevegelse kan det være lurt å ringe føden ja!

Et tips hvis du ikke har kjent bevegelse på en stund er å drikke et stort glass med isvann på styrten. Da får babyen seg en skikkelig kalddusj når vannet passerer ham, og begynner vanligvis å sprelle masse

Skrevet

ja, og prøv å spise noe med mye sukker i tillegg.

Jeg er i uke 38 nå, og de siste 2 ukene har det variert veldig med aktiviteten. Noen dager har det vært litt skummelt rolig, mens andre dager er det full romstering. Så mye spark kjenner jeg ikke nå, mer at hun flytter på seg og dytter en fot ut i ny og ne...

På ultralyd så alt fint ut.

Men bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, i stedet for å gå og bekymre seg.

Lykke til m vann og sukker ;-)

Skrevet

Om det ikke funker med kaffe, isvann og sånt ville jeg nok ringt og spurt om å få komme inn til en sjekk. Bare sånn for sikkerhets skyld:O) Min jm sa at om jeg merker lite liv og blir bekymret syns de det er bedre å få meg inn en gang for my enn en gang for lite:O) lykke til!

Skrevet

Har prøvd med alt, kaffe og sukkerinnholdig saft, kose med magen (pleier å hjelpe), dytte på den (tips jeg fikk), slappe av i noen timer... ingenting :( Han er straks 32 uker gammel, så han har enda plass til å være akrobat, derfor bekymrer det meg ekstra

Skrevet

Ring føden! Si det du har skrevet her og at du er bekymret. Da tar de deg sikkert godt imot og gir deg og baby en grundig sjekk. Ikke vær redd for å virke hysterisk. Det er, som andre over her sier, veldig mye bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Lykke til!

Skrevet

Håper du har ringt føden, ja, for så mye endring såpass tidlig kan være grunn til bekymring. Oppdater oss her, da. Lykke til!!

Skrevet

Håper du har ringt eller kjent liv innen nå! Er alt ok?

De tar slike ting veldig seriøst og sjekker heller en gang for mye enn for lite.

Skrevet

Hvordan går det med deg?? Har du vært på føden og fått sjekket?? uff, stakkars deg, ikke noe arti å bekymre seg for bebisen!

Skrevet

Jeg drog inn å snakket med jordmor, som hørte hjertelyd og sa den var fin. Hun mente at grunnen til at det er mindre sparking er at han har det trangere nå enn før, og hun mente dette fordi jeg går over symfysemålet, og derfor sikkert har en stor baby med liten plass i lille meg...

Selv om jeg ikke slo meg helt til ro med svaret så var det i hvertfall masse liv der inne, hjertet slo. Skal på kontroll igjen til mandag.

Uff, denne bekymringen for livet i magen går aldri over, ikke etter uke 12, ikke etter uke 27 og heller ikke nå i uke 32 :|

Skrevet

Og når de endelig er født fortsetter bekymringene som aldri før;O) hehe, jeg har en jente på 8 fra før. Tror jeg har født bekymringer for livet ut... Godt å høre at jordmor mente alt var bra iallfall, har tenkt mye på deg idag. Må være utrolig skremmende når en kommer til punktet at man blir så bekymret!! Hvis gutten er stor er det helt sikkert derfor, tungt og trangt å røre på seg da vettu:O) Masse lykke til videre framover!!!

klem

Skrevet

Ja, ring føden! Bedre med en sjekk for mye!

Skrevet

Godt å høre at alt er bra. :) Lykke til videre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...