Helverine Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Vaginal vs sectio. Jeg lander på sectio, men, hva skal til for å få det innvilget tro? Dere som har fått det innvilget, på hvilket grunnlag fikk dere det? Takk for svar
Små Einsteins Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har søkt om ks denne gangen etter hasteks sist,venter på samtale på sykehuset.Lurer også på hva som skal til for og få det?Legen min er sikker på at jeg får det siden jeg hadde en så traumatisk fødsel sist som ende i hasteks + at jeg har epilepsi.
SusyQ Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Jeg fikk innvilget keisersnitt med min førstefødte og skal ha det igjen nå. Hva som skal til for å få det innvilget varierer sterkt fra sykehus til sykehus (lettere i Oslo og f.eks Voss, nær sagt umulig på Haukeland) Mye info på Keisersnittdebatten her inne. Lykke til :-)
It's all about me Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Har søkt om det og skal i samtale på Voss om 3 uker. Krysser fingrene for at alt går bra. Har både et hastesnitt og en vaginal fødsel bak meg, så vet hva jeg går til.
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Har søkt selv, og skal inn om ca 2 uker på samtale. Det varierer litt hva som skal til for å få det. Men : seksuelt misbruk Sterk fødselsangst/dødsangst Sterk angst for at babyen blir skadet/dør Traumatiske fødsler tidligere Fødsler som har endt i haste/krisekeisersnitt tidligere og dersom helsen tilsier det Pleier å bl innvilget. Spesielt om det er flere faktorer inn i bildet. Men det varierer veldig fra sykehus til sykehus hvor lett / vanskelig det er å få det innvilget. De vil nok prøve å overtale deg til å prøve å føde vaginalt så det lønner å sette seg litt inn i mulige komplikasjoner som kan skje både under vaginal fødsel og keisersnitt. ++ Det finnes mye info under keisersnittdebatten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå