Gå til innhold

Lettere forvirra...


monique82

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor igår og jordmora mente muligens at gutten i magen er litt stor og at muligens termindatoen er feil...Dette er noe jeg har gått å lurt på selv også, men roet meg ned etter UL da termindatoen ble flyttet ei uke, men nå er jeg litt forvirra igjen. Magen min har hele veien vært litt over det normale og jeg kjenner jeg har mange av symptomene som andre kjenner lenger ut i svangerskapet nå...Bonus selvfølgelig dersom en må kutte ventetiden litt..men dersom ungen bare er unormalt stor blir jeg litt tankefull...Jordmora mente vi burde avvente til neste kontroll for å se hvordan magen utvikler seg...I tillegg har jeg da lagt på meg noe sinnsykt..noe som jeg blir skikkelig deppa over...Ikke alltid like enkelt å være gravid kjenner jeg, men gutten er aktiv og det er jo kjempekoslig og holder meg litt oppe :) Kjente bare jeg måtte skrive noen ord for å få ut litt frustrasjon her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da skriver du rette plassen :)

(her serverer i hvertfall jeg alle mulige tanker)...

 

aner ikke hva jeg skal si som kan hjelpe deg - men jeg tror det å avvente til neste kontroll kan være greit...om hun forsatt er i tvil, kansje hun sender deg i l i gjenn for en vekstkontroll?? men det har jeg ikke fagliggrunnlag for å si alså...bare en tanke om hva som skjer om det er samme spm ved neste kontroll....

hva annet skal en liksom gjøre?

eller du kan ta kontakt med anna jordmor eller lege, forklare situasjonen, og høre om dei har andre tanker omkring "problemet"!!??

 

uanz så går det nok bra og du er nok i gode hender :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Tror ikke at det å ta kontakt med noen andre vil gjøre det noe annerledes, fordi jeg har selv tenkt tanken :) Nei, her er det nok ikke annet enn å vente nei...Men kjenner nok at jeg blir litt utålmodig her..Når man sier sånn så får man automatisk alle rare tanker i hodet om at alt ikke er i orden og sånn..Kontroll i begynnelsen av februar, så satser på at tiden frem til da går fort ;) Og at alt er helt normalt..Han sparker ihvertfall daglig så satser bare på at det er gode vekstforhold ;)

 

Men kjenner på at det hadde vært greit å vite om gutten skal komme i mai eller i midten av april da..hehe...Hadde gjort det enklere å planlegge liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, :)

jeg har ikke så stor mage nå men, hadde forrige gang. lå langt over skjema på symfyse målene og la på meg hele 30 kg til fødsel.

var til vekstkontroll fem ganger fordi de trodde det måtte være fler, lenger på vei, eller en stoooor baby. men ul viste fine mål, str. på magen og mye av vekten skyldes sinnsykt mye fostervann! det var mange liter over normalen - gutten i mage hadde det kjempe fint kunne snu seg rundt helt frem til uke 38!!

kanskje det kan være det samme med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Æ e i uke 23 nu å e ganske så stor ja, gått opp ca 13kg allerede...alle æ har møtt sier at æ e utrulig stor til å være så "lite" på vei.Litt sårende å høre... :(Men jordmor har ikke nevnt noe om at æ e stor...ikke sa dem noe på UL heller...satser på mye fostervann å at lille gutt har mye plass :)gleder oss kjempe mye til "Knerten" kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Æ e i uke 23 nu å e ganske så stor ja, gått opp ca 13kg allerede...alle æ har møtt sier at æ e utrulig stor til å være så "lite" på vei.Litt sårende å høre... :(Men jordmor har ikke nevnt noe om at æ e stor...ikke sa dem noe på UL heller...satser på mye fostervann å at lille gutt har mye plass :)gleder oss kjempe mye til "Knerten" kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å høre at det er flere som har det sånn, jeg har fått høre "er du sikker på at det ikke er to inni der" nesten i fra begynnelsen av...å det begynner jeg å bli rimelig lei av.. Håpet også at det var mye fostervann..men nå måtte jeg på sykehuset for kontroll uansett idag (alt er i orden, har bare fått forbud mot husarbeid) og da fikk vi tatt en UL. Det viser seg at det ikke er for mye fostervann, men at gutten rett og slett er litt stor da..Han er i øvre normalsikte...hva nå enn det betyr...hørtes jo mer normalt ut enn unormalt ut tenkte jo jeg...holder foreløpig på termindato da.. Jeg må visstnok tilbake for å ta en glukosebelastningstest om et par uker....så da er det bare å smøre seg med tålmod da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørres litt ut sånn som meg.. med nr 1 lå jeg over gjennomsnittet på symfysemålet, dvs, utenfor den øvre grønne saken :P hihi. magen var derimot liten.. mens jenta var 5 el 10 % over gjennomsnittet når hun kom, noe de sa på UL også før vi fikk henne...

 

denne gangen når jeg var på min første kontroll i uke 11 lurte jordmora på om jeg kunne være 15 uker på vei i stede siden livmora mi var enda større denne gangen enn forrige gang... men UL bekrefta at jeg var 11 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...