Gå til innhold

32+4 kontroll hos jordmor i dag


Silje med lillegull i magen:)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var på kontroll hos jordmor i dag. Symfysemålet var 30, dvs akkuratt på normalen. Ellers går vekta oppover +8 kg nå, kjenner at kroppen er litt væskefylt om dagen og at ringene ikke passer lenger! Urinprøven var neg og Blodtrykket ligger fiont på 120/70. Gutten i magen har fl på 142slag pr min. =)

 

Har begynnende canalis carpal syndrom, dvs at jeg har mistet litt følelse ut i hånda og fingrene og det kjennes som at en slags tynn rem er festet rundt håndledda. Er ikke farlig og forsvinner igjen av seg selv for de fleste før eller etter fødsel.

 

Andre som har vært til kontroll og vil dele sin uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i går, 32+1 var jeg da, symfysemålet var 29,5, vekta er +7 kg til nå, glemte urinprøve, så det må jeg ta senere, blodtrykket var finfint på 120/65, og fosterlyd på 140 slag pr min :-)

 

Ingen væske i kroppen, men fortalte at jeg er plaget av hodepine, og har vært det i noen uker, det er visst noen som får det, så jeg får bare holde ut, det går vel over når babyen er født...

 

Planlegger vannfødsel på Storken i Bergen hvis forholdene ligger til rette for det - håper virkelig det lar seg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :-)

 

Kontroll 32+0: symfysemål på 30 og lagt på meg 8 kg til nå. Jeg har også litt veske i kroppen, men ikke så mye at jeg merker det, men ser gjerne merker etter sokkene på kvelden. Urinprøven var negativ og blodtrykket 120/80 og hadde visst stege noe. Jenta vår hadde 140 slag per min. Hodet ligger ned. :-)

 

Oppfølging med ul samme dag (pga fare for prematur fødsel) viste livmortapp på 3,6 cm og ingen tegn til modning. Fikk en garanti om at det ikke ble fødsel de neste to ukene i allefall. ;-) Heldigvis! Babyen låg ikke helt nedi bekkenet enda heller. Og jenta var 10% mindre enn gjennomsnittet, og ble vurdert til å ligge på 3600-3700 gr ved termin, noe som stemmer overens med måla på den første snuppa vår som var 3495 gr da hun ble født en uke før termin.

 

Har en del kynnere og blir fort sliten/trett, samt litt hodepine. Ellers føler jeg meg bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hei :-)

 

Jeg var på kontroll i går, er 32+3 og hadde et SF mål på 33 cm. Hode ligger nå godt nedi bekkenet sammen med en hånd som stadig priker meg her og der og bena sparker meg i ribbeina. Så jordmor mente den var lang nok...

 

Skal bli spennende å se på UL om en uke om de kan estimere vekten på den ved termin. Har stangnert litt i vektøkning etter kostomlegging og har nå gått opp 16 kg. Har ikke vann i kroppen og ser merkelig slank ut med liten mage, så jeg aner ikke hvor de kg egentlig sitter. Håper ikke det bare sitter på ungen :-)

 

Ellers er blodtrykket veldig bra på 100/60 og hjerterytmen rundt 140. Livlig krabat. Kan spise mer jern. Og er fortsatt kvalm og svimmel, vondt i bekkenet og stort sett leggkramper hele kvelden, selv med støttestrømper. Sover ikke noe godt lenger heller.

 

Det positive er at magen ikke lenger er så treig, har hvert kjempetreig hele svangerskapet. Ikke har jeg halsbrann heller. Ikke presser livmoren på ribbbeina heller så det er ubehagelig. Stort sett går det jo ganske bra. Er ikke så trøtt heller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og på kontroll denne uka 33 + 5. Det var, interessant....

 

Har gått opp totalt 11 kg (ikke helt bra, legen var ikke fornøyd, men det har tross alt vært jul ;)

 

Hun ligger (sitter) fremdeles feil vei, og det har hun tenkt å fortsette med, så her blir det keisersnitt pga seteleie. Hun har og litt lite fostervann, men det har hun hadde hun sist måned og, foreløpig ser det ikke ut som et stort problem.

 

Hun ligger nøyaktig på den gjennomsnittelige vekstkurven :)

 

Jeg har hatt mye kynnere, og legen har sjekket livmorhalsen de siste to undersøkelsene. Denne gangen var han ikke fornøyd. Livmorhalsen hadde forkortet seg til ca 1 cm, var myk og hadde startet å åpne seg. Så da ble det plutselig sykemelding og "sengeleie". Nå to dager senere kjenner jeg at det hjelper, har ikke hatt kynnere i det hele tatt i dag. (Hadde dem nesten kontinuerlig de siste ukene.) Men sliter med å ligge, det er så kjedelig... Tenker at om et par uker, trenger jeg ikke være så forsiktig lengre og kan kanskje jobben noen timer om dagen (har en hel del ting jeg skulle ha gjort ferdig.)

 

Egentlig er formen helt grei, så det er veldig rart å være 100% sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått den samme beskjeden som deg her luva og er 34uker idag.Er så kjedelig å få den beskjeden at man må ta det med ro og hvile mest mulig når man føler seg i form ellers.Men her var til og med babyen litt for liten i forhold til hva h*n skal ligge på så jeg skal inn til nok en UL om 14dager.Håper så inderlig at den lille har lagt på seg,så det ikke er noe fare om den skulle ha kommet nå.Men nå det er sagt så er jeg veldig glad for den oppfølgingen jeg får av både jordmor,legen og ikke minst føden når det gjelder babyen.Gleder meg masse masse til å få hilse på h*n snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 idag. Var hos legen, vart sjukemeldt fram til permisjonen. held på å kjeda vettet av meg. Har vore 100% sjukemeldt allrede i 6 veker pga bekkenløsning og kynnere. merkar at eg er i bedre form no, men det er jo så kjedelig. Blir mykje TV og strikking.

Legen min sjekka ikkje livmorhalsen, burde han det??? Baby er på "strek", men eg har gått ned i vekt sidan 2 veker tilbake.

Når blir kynnere veer??? Kynnerne er ikkje regelmessige, men har blitt sterkare og vondare siste veka. Har fått beskjed om den ganske sikkert kjem godt før tida, men kva betyr det??? 1 mnd, 1 veke........??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at grunnen til at han sjekker livmorhalsen er at jeg har (og har hatt) mye kynnere (og at jeg fremdeles jobbet 100%). Vi snakker her om at magen har vært så og si kontinuerlig sammentrukket de siste ukene. I tillegg hadde jeg begynt å få menssmerter og så hadde jeg rimelig vondt i ryggen... Fikk to ordentlige rier, og begynte å blø etter undersøkelsen. Så på mange måte er det gode grunner til å ikke undersøke livmorhalsen, om man ikke trenger. Du er jo allerede sykemeldt 100%, så det er vel ikke nødvendigvis vits...

 

Jeg kjente i alle fall stor forskjell på rier og kynnere. Kynnerne fører bare til at magen er helt hard, mens riene gjør vondt, og flytter seg liksom nedover (begynner høyt opp i magen og går nedover mot livmoren)

 

Vi er jo begge snart ute av skogen. Når jeg er fullgåtte 34 uker skal jeg være bra fornøyd. Alt over det ser jeg på som bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var på kontroll hos jordmor i dag. 32+6.

SF mål på 26,5 så blir sendt til Ahus på ultralyd. Magen min var ikke

stor i sist svangerskap heller. Men greit å få komme inn til kontroll for å sjekke hvorfor magen ikke har vokst noe siden sist kontroll for 3 uker siden..

 

Babyen sin puls er på 160 og mitt blodtrykk på 115/60.

Urin fin og Hb fin:)

 

 

49 dager igjen og snart i mål!! Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gullet :))

 

Jeg lurer på hvorfor du sier du er 32+6 i dag?

Vi har tydeligvis termin på samme dag (19. mars) for jeg har også 49 dager igjen i dag. Her inne står det at jeg er i 34. uke, skifter på onsdager, og er dermed 33+2.

 

Lykke til med videre ndersøkelser. Får håpe du bare har naturlig liten mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jo skjønner du ble forvirret nå. Ul termin er 22.mars men jeg forholder meg til mens termin som er 19 mars.. Derfor blir det ikke riktig det jeg skrev.

 

Har på følelsen av at min termin stemmer bedre, så jeg har valgt å gå etter den. ( målet er noen dager nærmere da.. litt barnslig jeg)

 

 

:) Lykke til i resten av svangerskapet! Blir spennende uker framover nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+4 ktr viste SF mål på 30, men magen hadde synket mye siden sist. hjertef 143, men desverre opp 11 kg. ugh,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

er nå uke 34 men kan skrive ifra kontrollen 32+4:

SF 31 cm opp 8 kg.

hode var festa og lå laaangt nede.

har hatt MASSE vonde kynnere de siste 3 ukene...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...