Gå til innhold

Arbeidsledere som ikke har forståelse

glad.no

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er 15 uker på vei, og har slitt med MYE oppkast. Jeg jobber i barnehage, og er ikke flere på jobb enn man må være. Jeg var sylemeldt 5 uker i starten av svangerskapet pga dette. Men jeg fikk stygge bemerkinger som at "graviditet er ingen sykdom" osv... Jeg synes dette var veldig vannskelig at de ikke hadde forståelse.. De damene som har vært gravide på jobben før har jobbet til siste dag, og har vært i topp form. Jeg er veldig sliten og sovner rundt 20.00 om kveldene de dagene jeg er på jobb. Jeg har ikke overskudd til verken barnet mitt eller mannen min. Føler for å gå redusert stiling, men er redd jeg blir fryst ut av lederne. Er det flere som har det slikt, eller er jeg veldig uheldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff..leit at det skal være sånn..

greit at graviditet ikke er en sykdom,men vi enkelte kan ikke noe for at vi blir dårlige..

jeg selv er arb.ledig,akk ferdig med 4mnd kurs via NAV.. har vært sykmeldt 3uker hittil i svangerskapet,pga kvalmen og at jeg ikke får i meg nok mat..

Hadde jeg hatt den jobben jeg haddei 6år (frisør) så er jeg redd for at hadde blitt sykmeldt lengre..

Men arbeidsgiveren skal jo tilrette legge jobben for deg nå i svangerskapet..

Det står et eller annet sted som jeg har lest...

Masse lykketil videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slemme de er!!! Er selv leder i barnehage og gravid.. får masse omsorg! Mange som kommer bort å spør hvordan det går med kvalmen og at jeg ser bra ut osv.. Heldig er jeg!!

Har selv vært leder for ei som var gravid og spurte henne om det var noe hun ønsket vi skulle ta hensyn til. Men hun hadde ingen plager og jobbet hver dag til siste slutt! Beundringsverdig, men vi er jo forskjellige? Er man dårlig, er det ikke beste jobben heller da.. må liksom yte max, og alle er avhengig av hverandre! da er det fint med litt forståelse så holder man motivasjonen oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjenner meg godt igjen i de du beskriver. Eg blei sykemeldt 2 uker fra uke 6 pga av faren med svineinfluensan. Etter sykemeldingen fekk alle på jobb greie på at eg var gravid....så når eg da kom igjen fekk eg høyra mykje forskjellige ting. Spesielt fra en person som tydligvis ikkje likte det:/ Ho spurde om eg ikkje hadde bedre ting å ta meg til enn å bli gravid osv....Ikkje missforstå,eg liker meg godt på jobb og sjefen er grei....men så er de nåken da som er litt spesielle.. Eg tok de opp med sjefen og denne personen..og alt dette,pluss kjempe mykje ekstra jobbing utenom mine faste vakter. Så i slutten av desember kjente eg at no klarer eg ikkje meira....det verkte i heile kroppen,spydde-og fekk ikkje i meg nåke....Så tok eg meg sammen og gjekk på jobb de siste vaktene eg hadde i desember....men i januar fekk eg 2 uker sykemelding igjen,med resept på kvalmestillendes.....og nå føler eg meg mest utslitt. Men føler at eg ikkje kan forlenge sykemeldingen.....eller få redusert stilling....Veit om fleire som har opplevd meininger fra andre ang plager i svangerskapet....og det er som regel i "kvinne" yrker...der det er noen som veit best:/

Men det som er viktig er jo at du har overskudd til barne ditt og mannen din....snart kommer det jo en til også...som skal ha mykje oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldelser! "godt" å høre om flere som er i samme situasjon, men ikke godt at dere er utsatt for det!

Jeg får bare ta en dag av gangen, og ikke la meg påvirke av dem som slenger med leppa, selv om det ikke er lett med hormoner og alt :)

Lykke til videre i svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så kjedelig.

Det er nesten å i ikke bli trodd på. Sånn har jeg det og. (bare ikke på jobb). Da de hjemme hørte jeg kastet opp sa de ikke så mye etter det.

De sier også at det ikke er en sykdom å være gravid men en tilstand.

Når man kaster opp og er i redusert form, ER MAN JO IKKE BRA DA, når formen er dårlig. HUFF.

Kan du ikke spørre legen din om han kan gi deg sykemelding, evt 40%?

god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sykemeldt i fire md i det siste svangerskapet mitt pga kvalme. Fikk høre at en av sykepleierne på jobben min hadde sterke meninger om dette....det var visst bare "å ta seg sammen". Noen år etter mitt svangerskap ble hun gravid selv og fikk føle på kroppen hva det vil si å være kvalm 24 timer i døgnet. Hun ble faktisk sykemeldt for dette i hele svangerskapet. Tenk på deg selv og hva du tåler. Hva andre måtte mene blir deres problem. Er du ikke i stand til å jobbe pga kvalme så bli hjemme. Tenk på deg selv og den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...