Gå til innhold

kan vi lage en tråd med gode spare og husmor tips!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

alltid gøy med disse tipsene...

et spare tips jeg har er å ha utomatiske trekk så bruker du ikke de pengene på noe annet tull;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hell klor i doen før du legger deg - da er den skinnende ren til neste dag. Dersom du har dokost - hell i klor der også :-)

Skrevet

- Blader er en luksus, men om man er veldig glad i å lese blader så er det jo alltid mulig å bytte med en god venninne.. At hun kjøper Mamma, og du Foreldre og barn, så bytter dere.. :) Greit alternativ om man er litt for glad i blader.. :)

- Handle en gang i uka, og ha en handle liste. Følg den. Ikke handle på tom mage, da kjøper man masse piss..

- Vær bevisst på hvor og hva du handler. Noen produkter fra first price og etc er ikke så ille. Følg med på tilbud. Mange varer kan ligge lenge i fryser og skap.

- Fast trekk inn på sparekonto.

- Ikke ha på lys i rom som ikke er i bruk.

- Om det ikke er grisekaldt, så sett ned tempen i huset med en grad eller 2.

-Kjøp gaver på salg gjennom hele året, slik at desember ikke blir den utgiftsmåneden. Leker, lego, osv..

- Få alle regninger inn i nettbanken, da sparer du faktura gebyr som er ca. 35kr pr regning..

- Betal alle regninger med engang de kommer, helst den dagen du får lønn.. Da slipper du å glemme de, og purregebyrer. Så er du ferdig med de.

Skrevet

For en artig tråd:)

Kan prøve å bidra litt jeg og da....

* Prøv å unngå å bruke tørketrommelen så mye. Jeg bruker den bare når jeg vasker undertøy, sokker og håndduker. Ca 1 gang i uken.

* Skru av dusjkranen under vasking av håret, barbering osv....

* Bruk kaldt vann til å skylle av tallerkener o.l, visst de skal rett inn i oppvaskmaskin såklart.

* bruk ved istedet for mye elektrisk strøm

* Lag din egen kroppskrupp av sukker og olivenolje

* ha automatisk sparetrekk, som de over her også foreslo:)

* Jeg trekker 1000 kroner ekstra i skatt hver mnd, fin måte å spare litt der og.

* tren hjemme med vekter, ball o.l Og bruk naturen vår:)

* Husk alltid og avbestille timer du ikke kan komme til, (tannlege, lege osv...) Jeg glemte for litt siden tannlegetimen min og fikk en regning på 500,- i posten:/ kjipe penger.....

* unngå småkjøp.... Handle en gang i uke etter en spesifik liste!

* Det samme for klær, ta en fast dag, og et fast beløp du skal kjøpe klær for, en dag hver 3. mnd feks. Og ikke handle utenom det:)

*visst det er veldig kaldt i huset/leil. slå igjen et par ventiler istedet for å skru opp varmen.

*Gå igjennom forsikringene deres, banklånet, strømleverandør, tlfabonnement, internett og strøm, mye penger å spare her.....!

* Dra på svenskehandel og fyll opp fryseren de som har mulighet:) eller varer som et på kjempetilbud her i Norge.

* Ta buss/tog/trikk/tbane istedet for bilen.

Har 100 andre tips og, men da tror dere vel jeg er helt sprø! Jeg er sunnmøring så jeg skylder på det jeg;)

Skrevet

Dette sparer jeg tid/penger og frustrasjon på:

Handle en dag i uka

Lage middagen klar dagen i forveien. Altså; i dag skal vi ha grønnskassuppe, så da skar jeg og ungene opp alle grønnsakene i går slik at de bare er å putte i vann i dag. Dette gjorde vi mens gårsdagens middag kokte. I dag skal vi kutte salat til morgendagens middag mens dagens suppe koker. Mye bedre tid man får da gitt :)

Skrevet

Det beste sparetipset er faktisk å få full oversikt over økonomien!

Det betyr å jobbe litt for det.

*Skriv ned ALT du bruker penger på i en-to måneder og spar alle kviteringer, etter to-tre uker setter du deg ned å ser hva du faktisk handler. Ta ut alt som er tull eller ikke nødvendig og legg sammen de talene. (eks lysestaker som var fine osvosv)

Ved å gjøre dette vil det gi det en fullstendig oversikt over forbruket.

*Gå igjennom forsikring, strøm, telefon, internett og bilbruk på samme måten.

* Bygg deg opp en buffer. Trekk 200-2000 kr inn på en egen konto hver måned.

* Rydd i kjøkkenskapene for å se hva du faktisk har, hvor lenge det har vært der og hva du faktisk bruker.

* Rydd i andre skuffer og skap for å kvitte deg med det du ikke trenger eller bruker.

Jeg mener at man sparer veldig mye på å vite hva man faktisk har, og ha oversikt over sine eindeler fører til en mindre stresser hverdag som igjen gir overskudd til andre ting.

Skrevet

Snylt på internetten til naboen som ikke har sikret nett!Hehe.

Gratis og like kjapt som det du betaler for!

Skrevet

du over her.Såå frekt.Dette blir jo ren tyveri.Herregud,for et menneske du er!!Klarer å betale 99 kr for bredbånd enda jeg også.Blir så irritert på sånne snyltere som deg!!

Skrevet

Hva får du for kun 99 kr?

Vi betaler 350 kr.

Det er ikke tyveri å bruke andres åpne nett.

Da må de sikre nettet sitt.

Hvem er det egentlig som er så dumme å ha usikret nett?

Skrevet

Det er faktisk tyveri.. Du tar noe (linje) som er andres.. Kan du bare ta naboens sykkel, siden den sto på utsiden og ikke var låst?

Skrevet

Vi er skikkelige sparefriker her i huset, og tenker at vi forvalter alt av verdier på vegne av barna til de blir større. Da er det lettere ikke å sløse bort penger.

Og vårt beste tips er å ikke kjøpe noe som faller i verdi. Nå må man jo det, mat og drikke faller jo i verdi umiddelbart, men man må ha det. Så da må man prøve å handle så fornuftig som mulig. Klær, tilbehør og make-up faller også i verdi, så vi bruker minimalt på det. Vi arver eller kjøper brukt.

Bil faller i verdi. Vi har valgt bort bil, men må man ha, bør man ha en billig én med lave driftsutgifter.

Møbler og inventar kjøper vi kun når vi må, og vi kjøper brukt når vi kan. Må vi ha nytt, kjøper vi dyrt slik at vi ikke trenger å kjøpe det igjen på mange år.

Vi sparer alt vi kan. Setter i fond, eller betaler på lån. Oppgradering av fast eiendom er god investering, eller kjøp en eiendom til, f.eks. hytte.

Vi har kuttet alt av forbruk ned til et minimum, og sparer nå minst 100 000 i året (av to helt ordinære inntekter). Dette gir trygghet til de som kommer etter oss, og gir oss mye mer glede enn den kortvarige gleden ved tilfeldig forbruk.

Skrevet

Nei, hvordan får du det til å bli tyveri? Åpne nett er åpne nett... Bare å logge seg på det..

Skrevet

hehe.. jeg kjøpte akkurat kondomer på ebay. Ble 450 kroner for 200 stk inkl. frakt. Det blir 2,55 pr. kondom. Mot 8,33 pr. kondom i den billigste norske nettbutikken.

Skrevet

Pøh, det er ikke tyveri. Det er derimot STRAFFBART å IKKE sikre linja si. Så den som gjør noe ulovlig her er ikke snylteren hvertfall.

Jeg kunne så absolutt snyltet på noen andre si linje hadde jeg hatt behov for det. Om du mener det er kjempe fælt gjort så javel, ulovlig er det hvertfall ikke.

Skrevet

Kvitt deg med Visa korte!

Gå i banken for å ta ut penger, bestemm deg for et beløp du skal ta ut pr uke el pr mnd.

Da SER du at pengene forsvinner!! Tenker mer over om den "billige" genser faktisk er nødvendig. å kjøper du noe uten om budsjettet må du i banken for å ta ut penger igjen. Å det gidder du ikke ofte;)

Slipper en del inpuls kjøp.

Mitt beste spare tips!

Skrevet

200 kondomer?? Håper de har lang holdbarhetstid:) Unnskyld, kunne ikke dy meg:)

Kos deg, jeg mener det:)

Skrevet

Finn ut hvor mye du tjener i timen etter at skatt er trukket fra. Når du da får lyst til å kjøpe noe du egentlig ikke trenger, tenker du over hvor mange timer du må jobbe for å dekke kostnaden.

Legg inn ekstra skattetrekk slik at du får igjen på skatten når det blir sommer og ferie....

Dersom du skal kjøpe litt dyre ting, spar i noen måneder til du har det det koster i stedet for å bruke kredittkort (og det sier jeg som for en time siden kjøpte sofa på nett og betalte med kredittkort. Men jeg får lønn i morgen da!! :))

Skrevet

Hva med å inngå en deal med naboen om å dele nett?

Så slipper du å spekulere på lovligheten, og begge sparer litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...