Gå til innhold

Hvor i magen kjenner dere spark/bevegelse?


Streisand

Anbefalte innlegg

Er 18 uker på vei og denne uken har jeg kjent tydelige spark/bevegelser hver dag. Jeg kjenner det ganske langt nede, over blæren et sted. Det er akkurat som en liten fisk der inne! I morgen er det ultralyd og da får jeg se hvordan babyen ligger der inne. Hvor i magen kjenner dere andre liv og hvor langt er dere på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner det også langt nede, og ofte på venstre side. Er 19+2 og tenkt i det siste om det virkelig er babyen som sparker når det er så langt nede. Men det må jo være det, aldri kjent noe sånt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy at du har tenkt det samme som meg! I morgen skal jeg på UL og da får jeg se hvordan babyen ligger, om det virkelig er spark jeg kjenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+6 nå og siste uken har jeg kjent det mest på venstre side rett under navlen. Frem til for en uke siden kjente jeg det også mest som spark ned mot blæra. Fikk bekreftet på ultralyd at babyen lå slik til da at det var der han sparket, så det er helt sikkert det du kjenner også! :o) Lykke til på ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 18 uker, og tror jeg kjenner spark, men fremdeles ikke heelt sikker. Det er så svakt det jeg kjenner, og kjenner det kun når jeg sitter stille som nå og skriver på maskinen feks. Noen ganger kommer det flere steder etter hverandre på samme sted, mens andre ganger bare en liten "boble" her eller der. Men kjenner dere det veldgi tydelig/kraftig eller svakt? Jeg kjenner det bare så vidt, veldig svakt men nok til at jeg har merket meg det, og jeg skjønner liksom ikke helt hva annet det skal være, for det er jo en følelse jeg aldri har kjent før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert babyen du kjenner!! Jeg kjenner det også svakt, men det er en følelse jeg definitivt aldri har kjent før! I forrige uke kjentes det nesten ikke og jeg måtte sitte heeelt stille for å merke noe. Men nå er det blitt sterkere for hver dag! Det kommer nok du også til å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+3 i dag.

Jeg kjenner sparkene nederst i magen, men det varierer om det er på venstre side, høyre side eller midten. Det har noen ganger kjentes ut som den har sparket bakover mot tarmen til og med... Til og begynne med syntes jeg det kjentes ut som leamus, bare ikke rytmisk på samme måte.

 

Jeg har kjent liv i vel tre uker nå og sparkene kjennes innimellom veldig kraftige ut. Skvatt til flere ganger i går, hehe. Lurer på hvordan det blir om 20 uker;-) De vises godt på utsiden av magen, så mannen min har både sett og kjent det han også:-)) En kveld jeg skulle dytte litt i babyen for å få i gang litt spark, kjente jeg noe hardt i magen. Det må jo ha vært rumpa eller hodet? Syntes det var tidlig å kjenne det SÅ godt, men vet ikke helt hva som er vanlig.

 

Gleder meg til UL om ei uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+4 og har kjent noe merkelige greier et sted mellom navel og skambein den siste uken. Ikke tydelige spark, men bevegelse av noe slag. Av og til leamus aktig. Av og til boble aktig. Av og til romstrering.

 

Kan også kjenne en kjempehard klump til tider. Kjenner ikke at den flytter på seg men dersom jeg kjenner at den er på venstre side om morgenen, så er den kanskje på høyre side om kvelden. Må vel være babyen. Utrolig merkelig følelse igrunnen. Spesielt siden jeg ikke har fått mage.

 

Gleder meg til å få skikkelig gravid mage og kjenne tydelige spark:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...