Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 "MAMMA JEG HÅPER DU DØR!!" hun er 3 år gammel?!?!??! Aldri hørt hun bruke ordet død før, ble helt satt ut og litt såret.. Hva i all verden?!?!
Verbena Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Helt normalt når de er sinte! Akkurat som at det er helt normalt med å trusler om at de aldri vil være vennen din mer og værtfall ikke bestevennen!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Hun forstår ikke innholdet i ordet, det er hun for liten til. For henne er det sansynligvis på linje med å si: mamma du er en bæsj. Hun har kanskje hørt noen større barn si det i lek - det er så mye barn plukker opp fra ulike filmer og spill. Det du legger i ordet er ganske sikkert ikke hva hun legger i det, hvis det er en trøst :-)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Ja hun har plutselig blitt så sint i det siste, biter slår, så plutselig griner hun etter på og har dårlig samvittighet for hun slo meg og sier hun vil ikke være sint på meg osv..
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Uff, det er fæle greier men er nok helt normal alder å begynne å si slike onde ting. For det første tror jeg ikke 3 åringer har så veldig mye peil på hva ¨å dø er og for den andre tilgir de heldigvis fort disse smågranatene våre:) Håper det går bedre nå?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Det er ikke morsomt, men helt normalt. Det de ofte mener er at de håper du bare blir borte litt, til de er ferdige med surmulingen. For dem er døden slik at man bare blir borte, men de tenker at personen kommer tilbake.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 forstår du følte deg såret..men husk! hun er 3 år, hun vet ikke hva døden egentlig betyr, enda om dere kan ha opplevd det i familien ol, så står det ikke helt klart for henne.. hun var kanskje sint, lei seg eller frustrert når hun hadde dette utbruddet? om hun sier det igjen, sett deg ned med henne, spørr henne hvorfor hun sier det, og hva hun mener død betyr.. joda, hun er 3 år, men det er bedre å gi henne forståelsen av ordene hun bruker, enn å la det rulle og gå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå