Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Dette med fedrekvoten, hvis man min mann ikke kan ta 14 uker eller 10 som det er nå, taper jeg disse ukene? Ikke at han ikke vil men han driver egent selskap å da taper han masse penger å det har vi ikke råd til, (med 1 mann så var han hjemme de 2 første ukene å vi tapte 10000 kr) det er mye penger altså. Eller kan han overføre noen av disse ukene på meg? Noen?
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 De eneste grunnene som er akseptable for NAV for at mor skal overta fedrekvoten er om far ikke er tilstede i barnets liv, ikke har noen inntekt fra før eller ikke er i stand til å ta seg av barnet pga sykdom. Det er en av de tingene som er litt morsomme med at det offentlige skal bestemme dette. Fedrekvoten faller helt bort hvis ikke et av disse kravene er oppfylt og far ikke vil ta perm.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Staten er så ................ bra, han vil jo være hjemme men kan ikke siden jeg ikke har jobb etter endt permisjon (enda iallefal) men har jo ikke inntekt da ,¨å siden han er egen herre så får han ikke dekt dette av staten d ukene. han evt blir hjemme, jo takk skal du
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Staten dekker fars lønn i permisjonen selvom han er selvstendig næringsdrivende, tidligere dekte de kun 60%, men nå dekker de 100% etter de samme reglene som for alle andre. Problemet for mange er ofte at de ikke kan legge firmaet "dødt" i 10uker mens de har permisjon, men det kan man løse ved at han har permisjon 2-3dager i uka (i tilsvarende mange uker), så kan han drive firmaet de andre dagene. Selvfølgelig må man regne med å rekke mindre enn normalt de ukene, men da kan man hvertfall holde kundeforbindelser ol sånn at man ikke må begynne på nytt etter permisjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå