Gå til innhold

Formen deres nå da, jenter???


Nine:)

Anbefalte innlegg

Hei og hopp:))

 

Er dere i fin form nå som tredje og siste trimester er nådd/ nærmer seg veldig?

Jeg har lest at endel plager skal bli bedre i siste del, samtidig som nye melder seg....... hehe kan ikke si at den hodepinen ga seg på mandag akkurat;) men håper det gir seg snart...

 

Føler meg ellers litt som en liten flodhest, men det er nok mest pga dårlig form og kranglete bekken, har ikke lagt på meg spesielt mye til nå:))

 

Gleder meg veldig til tredje (og siste) svangerskap er ferdig:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg har jobbet mer eller mindre 100% til nå, men selvfølgelig med noe tilrettelegging, (jobber som sykepleier). Men er nå gått ut i aktiv sykemelding. Kjenner det begynner å bli tyngre nå.

 

Har ikke like mye energi som for bare noen uker side, veldig uvant å bli så fort sliten. Jeg er stort sett høyt og lavt.

 

Ellers har jeg noe vondt i bekkenet når jeg legger meg, klarer ikke å sove på ryggen, men gjør vondt i hoften på ene siden.

 

Jobber dere fortsatt, eller er det flere som er sykemeldt??

 

 

Sol

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energien er ikke på topp nei...

 

Jeg har vært 50% sykemeldt siden midten av november, men ble 100% fra i går og tre uker framover. Jeg må ta endel tabletter for å klare å gå på jobb, og det syns ikke legen det er verdt i lengden! Sliter med denne intense hodepinen som er der dag og natt:( Uansett om jeg er på jobb, hjemme eller hva som helst. Så nå får vi se da, om det hjelper å "bare" ta livet helt med ro:))

 

Jeg trur kanskje man klarer seg lengre i de jobbene hvor kroppen er i mer bevegelse, enn foreks kontorrottejobben min;) Hehe, jobbet nemlig som kokk 1.gang, og det var jo ganske tungt etterhvert, men alikevel:)

 

Skulle jeg begynt med en mer fysisk jobb nå, hadde jeg vel mest sannsynlig krepert bare ved tanken..hihi får skylde på alderen også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kjenner meg veldig priviligert, for jeg har hatt ett veldig uproblematisk svangerskap, til nå..... kan jo hende jeg smeller på meg noe grusomme greier på slutten da.

Har jobbet 100 % hele veien var vel nærmere 190 % de første 2 månedene - men det var ikke akkurat å anbefale. Var mye trøtt og sliten og så vel ikke meningen med jobben selv om den var det jeg vil kalle drømmejobben, var liksom noe som var viktigere.

De siste to månedene har vært veldig fine og jeg har heldigvis hatt masse energi. Begynner å føle meg litt tung men så har jeg da også lagt på meg 12 kg ugh...

 

Jeg håper dere blir bedre, det er ikke noe gøy å gå hjemme å være sykemeldt og dårlig.

Lykke til videre jenter

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er formen endelig bedre enn på lenge! Har vært sykemeldt i alle varianter fra positiv test. 100%, 50 %, aktiv, 60 % etc. Nå planlegger jeg å jobbe 100 % fra enste uke, og så ser vi hvordan det går. :-)

Etter mnd med kvalme, oppkast og behov for ca 14-15 timer søvn i døgnet er det nå kun halsbrannen og en upropposjonal kropp som plager meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% sykemeldt fra midten av desember pga bekkenet, og det hjalp å være hjemme. MEN igår smalt det. Jeg skjønner ikke hvorfor, gjorde mitt vanlige yogaprogram, og i løpet av kvelden vår jeg så vanvittig mye verre i bekken (symfyse, hofter, bein, hele pakka). Nå er jeg litt bekymret for hvordan jeg skal klare dagligdagse gjøremål de siste månedene...Men jeg skal jammen ikke la det gjøre meg deppa. Har det veldig bra bortsett fra det. Har lagt på meg hele 14 kilo (GRØSS), men de ser ut til å ha lagt seg på rett sted, pluss at jeg har ganske stor mage, for jeg er fornøyd med kroppen så langt. Vet at jeg lever sunt, så jeg får ikke gjort så mye mer enn det. Kiloene får bare komme, så skal de nok jages vekk når baby Freia er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det opp og ned. Sliten, vondt i bekkenet og dårlig humør - men ellers masse deilig liv og rolige dager. Jobber ikke nå, har ikke gjort det siden begynnelsen av desember. SÅ benytter dagene til å slappe av, behandling, trening i varmtvannsbasseng og kontroller. Har ca en UL i mnd og i tillegg jordmortimer. Ellers blir det litt kafè besøk innimellom med gode venniner og noen innkjøp til lille snuppa i magen.

Synes litt synd på mannen min, som jeg glemmer innimellom, men har fullstendig nok med meg selv og i tillegg en 2 åring som krever sitt..

Må ærlig inrømme at det skal bli deilig å bli ferdig... :)

Har hittil gått opp 7-8kg og er i 3.trimester nå til søndag. 3mnd til fødsel igår gitt.. SÅ nå er det bare å ruge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir formen verre og verre...

Har fått ille bekkenløsning så jeg må gå på krykker og har fått beskjed fra fysio om å bli sykemeldt i minst 20 % slik at jeg ikke sitter på jobb fulle dager (så det kommer til å skje i morgen, da har jeg svangerskapskontroll hos legen). Sover dårlig om natten og er mye sliten og mangler overskudd til det meste. Jeg er ikke grasiøst og elegant gravid for å si det mildt.

 

Gleder meg utrolig til dette er overstått og jeg har baby i stedet for å være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for det! Heldig du er:))) men det trenger ikke å bli ille på slutten heller vettu! Med andremann var jeg i ganske så fin form hele veien og hadde fullt opp med aktiviteter og jobber. Fresa rundt i høyt tempo;) hehe

Kos deg med graviditeten:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 14 januar, og går nå inn i tredje del, termin 14.april.

 

Formen er kjempe fin, daglig kjenner jeg mye liv og noen kynnere.

Magen har blitt stor, gått opp 12kg, men jordmora sa, at de som har født før blir fortere stor.

 

Enda går det greit å jobbe, men jeg blir fortere sliten og har lett for å føle meg tom for krefter dagen etter.

Jeg jobber som assistent på ett bofelleskap for demente.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

semalilla: Så rart at det gikk galt med yoga da..... Det skulle vel være trygt så lenge man ikke gjør noe som er vondt... eller?

Ta deg en kjapp tur til en kiropraktor/fotsoneterapeut du;) Jeg klarte ikke å gå eller bevege meg noe særlig en morgen i desember, men så fikk jeg to nåler og en sinnsyk vond trykking ved ankelen en plass, og dermed kunne jeg reise på julebord på kvelden...det hadde jeg aldri trodd da jeg stod opp:))

 

Nydelig navn du har valgt!!! jeg også har hintet om det her i huset.... men mannen er ikke enig gitt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så mange som sliter med bekkenet altså... Det er tungt!

Håper virkelig jeg ikke må ty til krykker, selv om behandleren sier at jeg ligger helt på grensa når det gjelder å holde det i sjakk nå:(

 

En liten trøst er det jo at man ikke er helt alene om å føle seg tung, lite smidig og generelt sliten:))

 

Fikk tips av jordmor om satenglaken ( kjøpes billig på Jysk el) som man kan klippe til og legge på tvers av senga, for å lettere kunne snu seg rundt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fruHaagensen: du har fått en bra termindato, da:)) samme dag som sønnen min er født..... hehe

Nyt den gode formen og kos deg med graviditeten! Var du i like bra form sist gang også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nine:) - Takk for tips, og du har helt rett! Igår kom nemlig en kiropraktor-venn hjem til oss for å knekke på mannen min (som er treklatrer og har litt skjev rygg), og så knakk han på meg og. Og vips, så var jeg mye bedre. Helt utrolig. Jeg var ikke BRA, men jeg var tilbake til den normalen som jeg har hatt siden ca uke 17, og det er helt levelig.

Jeg veit ikke hva som forårsaket at jeg ble så mye verre, tror kanskje at jeg hadde litt for bred beinstilling når jeg gjorde noen sånne ned-på-huk-øvelser. Jeg har en tendens til å pushe det litt for langt, og det tror jeg nok jeg gjorde. Må nok sikte mot mer sånn trim for eldre-yoga kanskje?

Jeg skal forresten også på akupunktur på tirsdag, så kanskje det er håp? :)

 

Ja, og navnet er vi kjempefornøyde med! Du får legge inn litt kvinnelist og overtale mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nine:) - Takk for tips, og du har helt rett! Igår kom nemlig en kiropraktor-venn hjem til oss for å knekke på mannen min (som er treklatrer og har litt skjev rygg), og så knakk han på meg og. Og vips, så var jeg mye bedre. Helt utrolig. Jeg var ikke BRA, men jeg var tilbake til den normalen som jeg har hatt siden ca uke 17, og det er helt levelig.

Jeg veit ikke hva som forårsaket at jeg ble så mye verre, tror kanskje at jeg hadde litt for bred beinstilling når jeg gjorde noen sånne ned-på-huk-øvelser. Jeg har en tendens til å pushe det litt for langt, og det tror jeg nok jeg gjorde. Må nok sikte mot mer sånn trim for eldre-yoga kanskje?

Jeg skal forresten også på akupunktur på tirsdag, så kanskje det er håp? :)

 

Ja, og navnet er vi kjempefornøyde med! Du får legge inn litt kvinnelist og overtale mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, eldre-gravide-yoga.... uff, det ble ikke noe pent bilde:))

 

Akupunktur hjelper mot mye rart har jeg funnet ut! Lykke til:)

 

Vi skal ha et navn på F.....jeg har iallefall veldig lyst til å fortsette med det, siden de to andre har F-navn. Men det er søren ikke mange jentenavn å velge i, på akkurat denne bokstaven:(

Jeg syns Fie var et søtt navn ( fant det i navneguiden her inne), men det er også et ikkenavn i hans ører.. SÅ det blir vel enda en navnløs unge i en måneds tid etter fødsel ser det ut til...

Merkelig at vi ikke kan bli enige om navn altså... Vi som tilogmed skal ha doble navn kan jo velge ett hver! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Termin 11 april : ) Jeg føler meg som en skikkelig rugekasse nå. Noen av de plagene jeg hadde er borte og noen nye har kommet. Jeg har den siste uken hatt veldig mye vann i kroppen så føler meg som en vannballong og energinivået har vel aldri vært så lavt noen gang. Det er en ca 150m til nærmeste matbutikk og når jeg går hjem derifra så er det såvidt jeg klarer å snegle meg opp bakken. Da er jeg helt utkjørt etterpå. Jeg er til vanlig en veldig aktiv og livlig jente. Nå en jeg tung vannballong (gått opp 11), bekkenplager, deppa og inaktiv. Det at jeg er deppa kommer av at jeg ikke har noe sosialt nettverk der vi bor og er sykemeldt. Det er ekstra vanskelig de ukene mannen er offshore. Da kunne jeg like gjerne ha vært i fengsel tror jeg. Men jeg prøver å underholde meg selv med å dra avgårde å snoke rundt i babybutikkene, planlegger etc etc.(De siste 2 ukene har jeg ikke orket dette heller, men i dag føler jeg at jeg har mer energi) Også har jeg en fantastisk gutt på 6 år som er veldig god : )) Jeg har nedtelling til vi flytter hjem igjen.. Flytter 6 uker etter termin :)) Jeg gleder meg veldig til øyeblikket da mirakelet kommer ut av meg og en ny fase i livet vårt begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da blir det lange dager... Hvor holder du til da? sikkert flere sykemeldte med laaange dager rundt omkring her!

Håper det går greit å flytte med nyfødt baby og alt:)) for da har du iallefall hendene fulle... hehe

Håper formen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dagene blir veldig lange. Har meldt meg på nettstudier nå for å gjøre noe fornuftig mens jeg allikevel har tid. Får håpe det hjelper. Holder til i Stavanger, men foreløbig er det veldig lite interesse for treff på dagtid.

 

He he ja, får håpe det går greit. Regner med det i grunn. Til vanlig er jeg aktiv og takler i grunn det meste så ser ikke at det skal bli noe problem. Vi har vært med på super stress+++ før så vi er vant til hardt vær :-) Gleder meg bare så vanvittig mye til å komme hjem til familie og venner igjen så for å få dette skal jeg virkelig klare alle hinder vi møter på veien :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Jeg er blottet for energi og det går definitivt ut over familien. Jobber nesten 100% som sykepleier, og MÅ være skjerpa på jobb. Vi får se hvor lenge jeg står i jobb, men tviler på at det går helt fram til permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger ja, litt langt fra Skien for en lunch;) hehe

Masse å gjøre og litt stress funker helt greit det... så lenge jeg ikke er gravid iallefall... Men det er jo sant, at så lenge du har noe å se fram til så går det meste:))

 

Lykke til med studier!! Det er gøy når faget er fengende!!!

Lurer på når jeg skal få lyst til å ta det siste faget jeg mangler eksamen i, jeg... dumt å være syk på eksamensdager...hehe og nå må jeg pugge alt på nytt:( urk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ikke legen din vil at du skal roe litt ned på jobben!

Det er ikke meningen at du kun skal orke jobben, og knapt nok det....

-familien er jo viktigere:) Du må ha energi til fødsel, baby og barseltid også vettu! Tenker man over alle de åra vi faktisk har igjen i arbeidslivet, så er ikke de få månedene i forbindelse med graviditet og permisjon så veldig stor del:)) Med mindre du har tenkt å produsere hele fotballaget selv da;)

Passe på kroppen og helsa si!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det meste ja : ) Hjem til Sandefjord i juni :D

 

Uffda.. Superkjedelig å måtte ta hele faget om igjen pga at du var syk på eksamensdagen! :( Det er tiltak.. Misunner deg ikke. Lykke til når tiden kommer : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fremdeles 100 % som kokk, men det begynner å bli tyngre og tyngre å jobbe. Men bare 2 mnd igjen til permisjonen begynner. Så jeg skal prøve å holde ut til da, ihvertfall ut februar.

Har ikke så mange plager. Halsbrann og sure oppstøt er det som plager meg mest. Ellers er det lite med søvn og energi etter at jeg har vært på jobb. Så det hjelper mye at samboer gjør en del mer husarbeid enn til vanelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...