Linemor:) GRAVID Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Idag er jeg altså 12 uker på vei, det er vel hva man kaller en milepæl i denne sammenhengen. Jeg et utrolig glad for å ha kommet så langt, ikke misforstå meg, men etter kontrollen idag har jeg så utrolig blandede følelser. Legen min forsøkte å finne hjertelyden med doppler, men den lot seg dessverre ikke finne:( Jeg vet at det ikke alltid er så lett å finne den så tidlig, så det betyr ikke dermed at noe er galt. Det hadde bare vært så godt å høre det lille hjertet banke. Jeg har et fryktelig høyt blodtrykk og høy puls så nå ville legen at jeg skulle ta en indre medisinsk undersøkelse, kjenner jeg blir litt stressa av sånn. Egentlig så blir jeg stressa bare av å se en blodtrykksmåler, vet ikke hva det er, men det er akkurat som jeg stresser meg sjøl opp og gjør både puls og blodtrykk mye høyere enn det egentlig ville vært tatt i en annen sammenheng. Men men, da får jeg vel i allefall svar på om det er noe galt med meg.. Skal på ultralyd til mandag så da håper jeg at mannen min og jeg får både se og høre det lille nurket vårt:) Trenger virkelig en bekreftelse på at alt er som det skal være nå! Beklager hvis noen oppfatter meg som sytende nå, jeg trengte bare å få satt ord på alt som rører seg inni meg nå.
hope&love Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 np, Det er viktig å sette ord på følelsene sine, så blir du dem mere bevisst og kan ta bedre hensyn til dem.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Skjønner veldig godt at du blir stresset når legen ikke fant hjertelyden, hadde jeg også blitt! Men det er nok ikke noe galt fordet! Å hvis dere skal på ultralyd nå snart så får du heldigvis sett det med egne øyne, å kan slappe av:) Er en grunn til at mange leger og jordmødre nekter å prøve å finne hjertelyd før man er hvertfal 12-13 uker på vei, å ikke engang da er det en selvfølge å finne den! Lykke til på UL!!
Linemor:) GRAVID Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2010 Tusen takk for svar fra begge to! Det er veldig godt å sette ord på følelsene, da får man de litt mer i system:) Jeg visste på forhånd at det var veldig usikkert om han ville finne hjertelyden, og selv om jeg på en måte hadde forsonet meg med det, så var det jo allikevel et ørlite håp der.. Jeg vokser, er kjempetrøtt og må spise sånn ca hver 3 time for ikke å bli kvalm, så jeg tror jo at det en liv nedi der;) Nå blir det bare å telle dager fram til mandag, er fryktelig spent!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Hei. forige tirsdag var jeg i uke 12. Fant ikke hj.lyd hos legen. Men på ul i går derimot var det et barn som vinket til meg og sugde på tommelen og hjertet banket 156 slag i min.Sjeldent de finner hj.lyd så tidlig.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Hehe skjønner såå godt hva du mener at selvom man vet så håper man fortsatt... innerst inne, hehe... Har det sånn som deg jeg også, må spise hele tiden for å holde kvalmen i nogelunde sjakk... så knasker gullerøtter å alt som er for å ikke se ut som en flodehest når jeg er 16 uker.. Du får si ifra når du har vært på UL , å fortelle hvordan det gikk å hva dere så!!
Bella75 Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Får du problemer med høyt blodtrykk og stress under kan jeg anbefale akupunktur på det varmeste:-)
Linemor:) GRAVID Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2010 Katta: Det er så godt å høre at det er flere som har opplevd/opplever det samme som meg! Setter utrolig stor pris på at dere deler det med meg:) Kjenner meg mye roligere nå, heldigvis. Nå gleder jeg meg bare til UL, skal bli så godt å endelig se han/henne! Bella75: Jeg har hørt at akupunktur er veldig hjelpsomt på mange områder, så det skal jeg virkelig ha i tankene dersom blodtrykket mitt fortsetter å være så høyt. Takk for tipset!
Linemor:) GRAVID Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2010 Og Kristine - Jeg skal love å fortelle åssen det har gått på UL! Nå er det mattid igjen... har allerede gått opp 2 kg så her går det bare en vei...hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå