Gå til innhold

VURDERER Å FRI TIL TYPEN MIN...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har innsett at dette er mannen jeg vil leve livet mitt med.. eneste er at han sier at eksteskap er ikke noe for han..eller han pleier å tulle om sånt når folk snakker om ekteskap..

vi har et barn sammen og kjøpt hus,så han må jo se for seg at det er oss to i livet..

synes dere jeg bør ta saken i egne hender eller vente til han en dag kanskje vil?

jeg har sagt at jeg ser helst at jeg er gift før jeg er 27,3 år til,,

han vet også at jeg vil være forlovet 1 eller 2 år så vi kan spare opp sjøl..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du føler det rette er å fri, så gjør det.. :)

Men du bør være sikker på at han ikke vil fri selv da, eller er helt motstander av bryllup.. Litt dumt å få nei..

Skrevet

Jeg syns ikke du skal fri til han når du ikke vet hvor han står. Tenk på det presset han føler om han ikke vil, og du vil ende opp såret og lei deg. Hva med å bare ta det opp skikkelig og få vite hva han tenker. Gammeldags med frierier uansett om det er fra dame eller mannen, etter min mening.

Skrevet

ja sant nok,men i det siste så har jeg fått så stor kjærlighet til han og det vil jeg vise han.. en ring for meg er et symbol på at kjærligheten har ingen begynnelse og ingen slutt..

men han har visst snakka med mamma å de om å gifte seg ei gang.. så er litt usikker..

hvorfor går jeg å tenker på bryllup hele tida?er det fordi det er så mange kjente som har blitt gift i det siste? jeg merker jeg begynner å bli skikkelig lei meg og stressa av det...

dette er mannen i mitt liv og jeg vil at det skal skje!!

Gjest sug lut
Skrevet

Snakk om å be om bråk. Hva du vil er vel strengt tatt helt uinteressant så lenge det ikke er forenlig med hva han vil. Du lever med ham nå, han er ikke villig til å gjøre de formalistiske endringene du krever, hva tror du endrer seg radikalt om du får pressa han til å gifte seg?

Skrevet

Var ikke det at du ikke skal gifte deg eller ha ring jeg mener, men at du dropper frieriet i tradisjonell forstand. Snakk med han om det og si du har lyst at dere forlover dere og gifter dere om noen år.

Skrevet

er ikke snakk om å presse han til noe så få opp de trangsynte øynene dine... det står vurderer og hadde jeg gitt totalt f... i hans meninger så hadde jeg fridd før jeg skrev her.. hvis du gidder å ta deg tid til å lese det som er blitt skrevet så ser du fort at jeg tar hensyn til han...

Gjest sug lut
Skrevet

Du synes ikke det er utilbørlig press å fri til en som gir uttrykk for at han ikke vil gifte seg?

Skrevet

Jeg bare lurer på en ting...har han egentlig sagt direkte til deg at han ikke vil gifte seg om du har spurt???

Jeg ser noen skriver om press.....men ser det egentlig ikke som press så lenge du bare vurderer det da....vurdere og gjøre det er to vidt forskjellige ting....å tenke på det er jo ingen handling.....så sånn sett kan jeg ikke se hun presser han.

Grunnen til at jeg spør er..har han sagt det direkte at han ikke vil gifte seg eller har han bare tullet??

Er jo litt forskjell på det vil jeg si.

Mulig han sier dette for at det skal virke som han ikke er intressert heller,så du kanskje glemmer det og han kan komme overraskende på deg en dag og voila.

Mannen min.... var aldri klar for giftemål,det var ikke noe for han eller noe..vi hadde snakket om det flere ganger også vi.....en nyttårsaften ba vi hans mamma og sambo,mine foreldre + hans bestemor...vi ba de for å feire nyttår i vårt nye hus.

Han hadde snakket med mamma og pappa og sin mamma på forhånd...så de visste det.

Han tok meg virkelig på senga da,og jeg ble helt paff men utrolig lykkelig.

Altså, man trenger jo ikke gifte seg eller forlove seg for å vise sin kjærlighet...det kan man gjøre på andre måter.Vi viser vår kjærlighet til hverandre hver dag vi.

Skrevet

Go for it !!:-) Lykke til!

Skrevet

foreldrene sier at de aldri hadde giftet seg den dag idag..og når jeg har fleipet om at ja skal vi ikke bare få handla ringer? og bli ferdig med det? så har han ledd det bort.. og sier at han ikke helt har troa på ekteskap eller det er mer gutteaktig" jeg skal aldri gifte meg*ler av seg selv*""vi kan gifte oss hvis vi gjør det nakne"

men en dag da han var litt full og vi hadde en kamerat på besøk så spurte han kompisen om ikke vi snart skulle gifte oss og da sa han at jo kanskje med tida..

da sa jeg for gøy at vi skal ikke bare kjøpe ringer da? og da sa han det hadde vi ikke råd til akkurat nå,men det var noe vi kunne spare til..

så på en måte føler jeg at han vil...helt forvirra her ja:P

Skrevet

"....han sier at eksteskap er ikke noe for han...."

Du kan risikere å gå på en smell her. Jeg hadde ikke fridd med det som utgangspunkt

Skrevet

nei jeg lar være!!! han vet at om han ikke er klar til å gifte seg i løpet av noen år så drar jeg.. så nå har han 3 år på seg...

hvis han allerede har barn med meg og vi har kjøpt hus og har felles lån og økonomi så må han se ei fremtid med meg,men hvis han ikke vil gifte seg så får han heller finne ei som liker tanken på å aldri slå seg til ro.. verre er det ikke:)

han er ikke helt imot det for han sa selv at det er noe vi må spare til,,når det gjelder ringene..

Skrevet

Å ikke ønske å gifte seg er ikke ensbetydende med at han ikke elsker deg, ønsker å slå seg til ro og ønsker å dele resten av livet sammen med deg.

Det er nå bare slik at ikke alle ønsker å gifte seg. Og det å gifte seg kommer ikke med noen garanti om at man skal holde sammen livet ut.

Jeg ville vært forsiktig med å stille ultimatum. Kanskje du heller kan forsøke å se det fra hans side og roe litt ned gifte-planene. For man kan fint leve sammen og elske hverandre uten å være gift.

Ønsker deg lykke til uansett hvilken vei det måtte gå

Skrevet

nei jeg har ingen planer om å aldri bli gift..det skjer bare ikke..men om jeg må vente lenger enn jeg hadde tenkt så får det bare bli sånn..jeg skal vente på han.. sant det dere sier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...