Gå til innhold

uff, 15 uker gravid og brun utfold i trusa i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ul i uke 12 og alt så bra ut. Nå skjønner jeg ingenting, holder jeg ¨på å miste nå, jeg som har kommet så langt, fortalt alle det, fortalt barna det, gledet meg sånn..:(:(...?.tar sorgene på forskudd her..uff, skal til legen etterpå, så håper alt er bra med babyen min.

Det var brunt i truseinnlegget da jeg våknet i dagtidlig. Har kommet bittelitt til brunt. Hva tror dere det er? Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da :) har ikke opplevd det samme, men vil bare ønske deg lykke til. Og siden du var på UL i uke 12 og alt var bra tror jeg nok ikke det er noe å bekymre seg over... men lykke til hvertfall:)

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med brunt utflød, men igår (14+5) skrev jeg et innlegg angående litt av det samme. Jeg satt meg på do og uten forvarsel så plutselig rant det masse friskt blo og klumper ned i doskalen. Jeg ble rett og slett livredd - gråt, skjelvet osv.

Var også på UL i uke 12 og alt sto bra til, men ble forvirret og helt hysterisk for det. Kom meg til UL og alt så bra ut. Har lavtliggende morkaka, men alt var bra med fosteret foreløpig.

Kjente også tydelig spark idag (er andregangs)!!

Lykke til, jeg krysser fingere for deg! Håper så at det går bra for deg også. Men hvis du er bekymret, ikke nøl i å ringe lege. Alltid bedre med en sjekk for mye enn for lite!

Skrevet

Jeg har hatt noe utflod med svak brun/grå lyse rosa farge fire ganger siden uke 12 cirka. Er nå 18 uker, og har var på ul for to uker siden og så at alt var helt fint:) så jeg prøver å slappe av med det og tenke at det ikke kan være noe farlig. Om du har morkaka langt nede kan man blø litt. Går sikkert bra:)

Skrevet

brunt er ikke friskt blod, så da er det nok ingen fare.. jeg har hatt det flere ganger..

kontakt lege hvis det blir mye eller hvis det kommer rødt blod..

Skrevet

Hei. Tror ikke du trenger å bekymre deg, i allefall så lenge alt var fint på ul. Hører om maaange som har den brune utfloden uten at d er noe galt. Vinrødt blod derimot er mer skummelt. Tror det går bra med deg, men godt å få en sjekk. Masse lykke til!!!

Skrevet

hei,

Kjenner fortvilelsen din ,den er ikke noe kjekk! Men tror du kan ta det helt med ro, det er helt normalt å ha brun utflod i løpet av svangerskapet.

Men dette handler om deg og ditt barn, ring til legen/jordmoren din og spør! Spør heller en gang for mye enn for lite! Det roer deg, og det er det som er viktig! At du er avslappet og rolig!

Skrevet

Hei!!

Jeg er 6 gangs gravid nå, og har opplevd det samme flere ganger...., ved mitt 5 sv.skap var jeg helt illle, komme mye brunt og ofte.... denne gangen har jeg bare hatt to ganger, og det var til den tiden jeg skulle ha mensen..

Så jeg tror du kan ta det helt med ro!!! Men greit å sjekke det, det gjorde jeg også den første gangen jeg opplevde det!!!

Lykke til =)

Skrevet

hei igjen og takk så mye for alle fine svar:)

Jeg tok meg en tur til legen og han sa jeg bare skulle ta det med ro noen dager og hvis det ble mer og koagler så skulle jeg få en ul. Han sjekka ingenting, sa det var for tidlig å høre hjertlyd (selv om jeg hørte hjertelyd mye tidligere med mine to andre barn), men han hadde vel gammelt utstyr kanskje..

Jeg har ikke blødd noe mer heldigvis, så begynner å bli ganske optimistisk nå:) tror kanskje det går bra. Jeg krysser hvertfall fingra for det.

Skrevet

Jeg er 14 uker i morgen og jeg har hatt brun utflod opptil flere ganger og friskt blod hadde jeg i to dager for en uke siden! Alt står bra til med min lille så jeg tror nok du kan ta det helt med ro:)

Men veldig rart at legen mente at det var for tidlig å høre hjertelyden når du er 15 uker? det er no bare tull. hørte den første gang når jeg var 12+4 og da fant hun den med en gang!

Skrevet

Hei, jeg hadde også masse brun utflod i uke 9+5. Dette varte i 3 dager før det endelig ga seg, men jeg fikk komme på ul med en gang, og der var alt bra med den lille.. Skjønner ikke hvorfor han ikke henviste deg til ul med en gang så du slapp denne tiden med usikkerhet, for det er ordentlig slitsom!! Jeg hadde også litt brun utflod i uke 11, men etter det har det ikke vært noe.. Sikkert ikke noe farlig med deg heller:))

PS jordmor fant ikke hjertelyden på meg i dag heller, det er ikke alle det går på så tidlig.. Jeg er nå 13+6.

Skrevet

Jeg har hatt brun utflod nettopp. Er i uke 13+4 nå, så vet godt hvordan det er. Ble kjempenervøs. Var imidlertid på to UL (ene var for å se etter nakkefold osv og andre pga blødningen). Begge UL viste et friskt og raskt foster med normal hjerterytme og som sprellet og koste seg. Hverken legen eller gynekologene kunne gi meg noe godt svar på hvorfor det skjedde. Den ene sa bare at det kunne være pga sensible slimhinner. Videre er brunt blod i små mengder når man har sett barnet på UL normalt sett ufarlig da det er gammelt blod.

Så det går sikkert helt bra!! Jeg prøver iallefall selv å ikke stresse, ikke lese masse skremselspropaganda på nettet og ta det med ro:-)

Lykke til!! Dette skal gå bra for oss alle!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...