Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 ..om jeg skulle bli gravid men går på en type medisin for urolig mage (magekatarr)? den er ikke utprövd på gravide så ingen vet hvilken effekt den skulle ha hatt i så fall...tar ikke stor dose, 20mg per dag... om vi hadde prövd oss på å få barn hadde jeg selvfölgelig slutta med dem men mistenker at jeg er gravid (ikke planlagt) og har brukt medisinen hele denne tiden... jeg er så redd at den har skadet fosteret om jeg er gravid... (
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Først og fremst burde du ta en test.. Rett å slett for å vite om du er gravid eller ikke, og sånn at du ikke stresser deg unødvendig opp. Om du skulle være gravid, så bør du ta kontakt med legen, for å høre om du skal slutte på pillene eller ikke, og om det har vært skadelig.. Embryoet deler ikke blod og er ikke "fast" i deg før det har gått 4-5uker..
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Tok selv noen medisiner inntil jeg fant ut at jeg var gravid ca 5 uker på vei. Slutt på medisin, og test deg med en gang, så vet du jo. Mest sannsynlig går det her bra.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 jeg har en kronsik tarmbetennelse som gjr at jeg må gå på medisiner resten av livet... på pakningsvedlegget står detat det ikke er så godt prøvd ut og helst ikke skal bruke det under graviditet... Jeg rigte legen min, for ble jo så klart veldig beskymret for dette... men jeg kunne bare fortsette.... så ta kontakt med legen din, går nok bra. Jeg har en venninne som gikk på stekre medisiner pga sykdom.... henne tok jo forstevannsprøve og alt var bra... er desverre ikke alle som kan kutte ut farlige medesiner, men de får gjerne også oppfølging i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå