Gå til innhold

Kontroll i går - lettere oppgitt! (klage/syte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går til kontroll hver uke på sykehuset pga svangerskapsdiabetes. Forrige uke var det snakk om å sette i gang pga at babyen var stor - dette skulle vi planlegge neste uke igjen. Men når jeg er på kontroll i går får jeg beskjed av en annen lege at babyen er normal i størrelsen og at det ikke var grunn til å sette igang pga det... Nå har jeg hatt 4 UL med tre forskjellige leger og de måler jo forskjellig alle sammen. Kjenner at jeg blir kjempesliten av å få forskjellige tilbakemeldinger hver uke. I tillegg hadde babyen snudd seg igjen og ligger nå med rumpa ned!!! Om han ikke har snudd seg til neste uke blir det snuing og igangsetting pga det... Kjenner at energien renner ut av meg bare ved å skrive her og. Ikke nok med det så har jeg en mann som overhodet ikke støtter meg, han svarer bare at jeg burde be om keisersnitt med en gang, og det har han mast om hele tiden. Jeg ønsker jo faktisk ikke KS, dersom det kan unngås. Han fikk også nærmest sjokk da jeg sa at jeg skulle på ammekurs - da sa han bare: Skal DU amme, du gjorde jo ikke det sist! (fødte ekstremt prematurt og mistet melken fort) Føler meg alene med graviditeten og har i tillegg en på 3 år som krever mye om dagen, og en mann som sliter med å vise empati og omtanke for meg. Snufs - er nok mye hormoner etc også ute og går her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i en noenlunde lik situasjon med igangsettelse. har også sv.skap .dia. og har vært på hyppige UL den siste tiden. sist var barnet normal størrelse var da i uke 37+noe vekten var 3500+3600. hvilket er perfekt. fikk beskjed om at fredag som kommer så skal jeg vurderes for igangsettelse. var nettopp innlagt for falske rier på torsdag å ba på mine knær om ikke de bare kunne sette det hele i gang. ble blankt avvist. så her går jeg ennå med falske rier som bare tapper meg for energi. har og¨så vært til forskjellige leger som har målt å målene spriker noe helt enormt. hensikten med estimering er jo at de skal finne vekten å da bør det gjøres av en og samme lege for å få best mulig resultat.

det ordner seg til slutt (håper jeg) men er et slit å måtte gå sånn i uvisse hele tiden.

ammekurs? hvor skal du på dette? jeg amma ikke sist, har egentlig ikke tenkt å gjøre det nå heller, men jordmora på sykehuset holdt på å gå av hengslene da jeg sa at jeg ikke ønsket det denne ganga heller. så lovet å gjøre et forsøk.

Skrevet

Fikk tilbud gjennom min jordmor som holder kurs selv - men følte ikke at det var sånn kjempenyttig, altså!

Det er som du sier vi får vel bare holde ut, å se hva disse legene til slutt bestemmer seg for:) lykke til uansett!

Skrevet

Medisin er ingen eksakt vitenskap. Det er mye synsing, antagelser og meninger. Dette gjelder i høy grad når de måler størrelser på babyer i magen. En av legene som målte meg, forklarte at det gikk litt på følelse til hver enkelt hvor de satt markørene som målte, og dermed kunne vekstestimeringen bli litt ulik fra lege til lege....

Husk: Be legene du prater med om forkalring og begrunnelse for de avgjørelsene som de tar. Leger er bare mennesker, og medisin er et fag som er nokså omentrentlig, så feil gjøres. Vær derfor aktiv i forhold til å kartlegge egen helse - det er din kropp og din baby - derfor bør de sammarbeide med deg for at du skal føle deg trygg på at du får riktig behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...