Gå til innhold

I gang med 2. uke med tilvenning, gråter fortsatt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. når i går om morgenen. Hvor lenge er det "normalt" at de fortsatt gråter? Hver dag altså, skjønner at selv hardbarka barnehagebarn kan gråte på en dårlig dag eller etter helg/ferie ol..

Hun er 15 måneder og vi har vært hjemme både mor og far helt til nå, aldri hatt barnevakt. Kall det gjerne en bjørnetjeneste i barnehagesammenheng, men vi ville ikke gjort det annerledes, er ikke det jeg spør om :-)

Idag er 7. dag i barnehagen, og i dag gråt hun mer enn noen av de andre dagene da vi gikk :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun bare tester dere nå :) Hvor mye kan jeg hyle før dere snur.

Bare fortsett rutinen. Lever i barnehagen og si et kort og tydelig farvel med henne. Hun slutter nok å grine strax dere er utav synet.

Mange barn som gråter nesten hver dag før mor og far går. Men det er som oftes de, hvor mor eller far ikke helt klarer og gå og bare må trøste litt til. Hold dere konsekvente i leveringssituasjonen, så går dette over det :)

De ansatte tar nok godt vare på hun til hun er fornøyd igjen :)

Men bare 7'nde dagen er det normalt å gråte når foreldrene går. Det er mere grensetesting enn at hun blir lei seg.

Skrevet

Ja barn er forskjellig, noen bruker lengere tid en andre...

Mitt første barn brukte langt tid før hun ble trygg, henne var hjemme med megtil henne var nesten 2år.

Nå har jeg akkurat hatt tilvenning med min datter på 3mnd og hun gråt litt 2 første dagene. Og jeg vet hvor vond den følelsen er som mamma.

Jeg jobber selv i barnehage og de gråter spm regel med en gang vi går, så går det seg til:) Men uansett hvor mange innkjøringer jeg har på andre sine barn og at det går bra, så vet jeg alikevel hvordan du har det.

Det er ikke noe god følelse og skulle det ikke gå bra så ringer de ansate deg. Så lenge du ikke hører noe vil jeg tru at barnet ditt har det bra;)

Skrevet

hehe ikke på 3 mnd, men 13 mnd;)

Skrevet

Finnes faktisk barn som virkelig er redde..Jeg kjenner en og vet om en annen som til slutt ga opp etter over et år, barna ble aldri tilvendt barnehagen..kun i disse tilfellene jeg har hørt om det, men uansett.

Går jo som regel bra da.

Skrevet

Ja, jeg tror nok hun er redd/engstelig/lei seg på ordentlig ja. Hun gråter også mye de få gangene hun er blitt passet av sin bestemor, som hun har sett hver helg og minst en dag i uken hele sitt liv.

Hun er ellers, når vi er i nærheten, veldig, veldis sosial, sånn som gjerne setter seg på fanget til fremmede på toget, stiller seg opp og fører lange samtaler med damer på kafé, stikker gjerne av med andre unger når vi er på barnebiblioteket her i byen.. Men selv da vet hun jo at vi er der, og det er hun som går fra oss. Er nok litt tungt når det er hun som blir forlatt :-(

Menmen, ser jo at hun stortrives i barnehagen når vi er der sammen med henne, liker både de voksne og barna og helt fra første dag vandret hun bare rett inn i rommet fra garderoben og begynte å leke. Så tror jo det kommer til å gå bra etterhvert, er bare så trist sånn som det er nå..

Hun går alltid rundt med smokk og bamse når vi henter henne, gråter ikke, men sitter gjerne på en voksen sit fang eller går rundt i litt lek - men ikke smil og latter :-/

HI

Skrevet

Min gråt den første måneden, og kan gråte etter en lang sommerferie osv. I følge de ansatte så stoppet gråten raskt når vi var ute av syne.

Skrevet

Min gråt aldri faktisk. Er to år nå og har gått i barnehage i ett år. Kjenner en annen som er like gammel og som gråter hver eneste morgen, han har også gått i barnehage i ett år.

Det er rett og slett forskjell på barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...