cabana Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Trøtt når jeg legger meg,så får jeg søren ikke sove..Ligger i flere timer og vrir meg,til jeg blir sulten og lei,står opp,sitter i stua litt.. så inn igjen og prøver igjen.. Endelig på morgenen i 6 tiden sovner jeg,og blir vekket av ringeklokka til gubben 07.00 så var det kampen igjen å prøve.. Men neida.. Noen flere med liknende problemer og evt. tips ?
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Sliter med AKKURAT det samme... ja kom gjerne med tips folkens...
LilleFebruarNøtta Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Har omtrent samme problem selv! Sovner en time før jeg må på do å tisse, ligger våken i 4 timer... slik går hele natta med meg.... :/ Men nå har jeg funnet ut at jeg sover en gooo del bedre og sovner raskere når jeg tar med dyna ned og legger meg på soffaen!
LHE Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Åh ja. Har urolige bein med mye murring og kynnere. Kjenner meg godt igjen. Trøtt når jeg legger meg, men får ikke sove,og når våkner jeg er det på igjen. Jeg klarer heller ikke sove på dagen, så begynner bli ganske sliten..... Dette har holdt på siden jeg var 5 mnd på vei.
mjhanse Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har bare hatt det slik den siste mnd, men jeg er supertrøtt hele dagen men når klokken passerer 21 på kvelden er jeg altfor våken! Legger meg til vanlig tid for jeg må opp med sønnen min kl 07. Ligger bare å vrir meg i mange timer før jeg sovner og når jeg endelig har sovnet våkner jeg opptil flere ganger før klokken da ringer. Lillegutt er aktiv og jeg har enten problemer med å få nok luft, vondt i bekken eller at temperaturen blir feil for meg. Det er frustrerende!
Katinka_83 Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Til dere som plages med å få snudd seg i senga kan jeg virkelig anbefale å kjøpe et silkelaken! Jeg har bekkeløsning og vond rygg.... Kjøpte stikklaken med slikepanel på en butikk som selger sykepleieartikler. Det var fryktelig dyrt, men alikevel verdt hver eneste krone!! (kan virkelig ikke sette en pris på det å få til å snu seg i senga ;-) ) Jeg var også veldig plaget med urolige føtter, men det ble bedre da jeg begynte å ta magnesiumtabletter rett før jeg skulle legge meg.
enda en, hihi *fødte 15.01010 Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 jeg sliter med urolige bein og har problemer med å sovne, må så opp på do osv osv. Men jeg klarer å sove på dagen så får henta meg litt inn der!
k_lauve Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er opp ca 3-4 ganger om natta for å tisse, men heldigvis så har jeg så sinnsykt godt sovehjerte så jeg sovner som regel med en gang. Så jeg får sove ca 2 timer så er det opp så sove 2 timer til og sånn fortsetter det. Men hvis jeg absolutt ikke for sove så funker lesing for meg...Da blir jeg som regel ganske trøtt etter en liten stund
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 sånn har jeg hatt det siden i sommer:( ikke noe kjekt!!! har slitt med svangerskapskløe da, men når den endelig roer seg litt, ja så må man på do, og når man da har lagt seg i sengen igjen så er man sulten, så må man på do igjen! gleder meg til gullet er ute og jeg kan være på soverommet så å si en hel natt!!
b77h Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 til dere som sliter med urolige ben og kramper; tilskudd av megnesium kan hjelpe mye på det :-)
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 ja, har det også sånn. Sliter med å sovne igjen etter dobesøk flere ganger ila natten. Prøver å se positivt på det, betyr at kroppen er vant med å være våken nattestid og smått med søvn nå som en liten tass snart skal kreve sitt. Prøver å få til en strekk på sofaen ila dagen, da går det greit stort sett.
rampete robin Skrevet 13. januar 2010 #12 Skrevet 13. januar 2010 Har slitt med akkurat det samme. Har nevnt det på en tilsvarende tråd her inne. Tar magnesium og muliti B-vitaminer for restless legg. Hjelper veldig! Kunne ikke legge meg for sent, da blir jeg overtrøtt og fikk ikke sove, samt at beina klør mer jo trøttere jeg er. Løsning ble at jeg gjerne la meg kl 20 for å få nok søvn. Etter å ha gjort det noen måneder, samt en unge som i tillegg sover veldig dårlig, ble jeg så sliten at jeg måtte delvis sykemelde meg. Har hjulpet veldig. Nå kan jeg legge meg senere og jeg sover bedre, samt at jeg gjerne sover 2-3 timer på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå