Verbena Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor må de stå sammetrykk rett utenfor inngangsdørene??? Hvorfor må de røyke INNE i bussskuret? Hvem kom på den fantastiske ideen å røyke under kjøkkenvifta? Jeg synes så vist ikke at det er kjekt å stå opp å gå ppå do om morgenen for å komme inn i noe som lukter et askebeger når jeg åpner do døra. Og jeg synes ikke det er noe særlig å lage mat under min et kjøkenvifte når det faktisk lukter værre der en fy. Fellesventilasjon er no dritt! Og hvorfor i allverden skal røykere klage på at de ikke får lov til å røyke noen steder lenger? Det er DU selv som har valgt å røyke, derfor bør JEG og alle andre få slippe å bli forgiftet med det du velger å ha i kroppen din. Jeg tvinger ikke deg til å drikke alkohol, spise sjokolade osv, hvorfor presser du da den ekle røyken din på meg?!? Bare LITT irritert i dag altså. Og bare så det er sagt jeg har røyka selv, men klarte å slutte for snart 7år siden.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Helt enig og jeg har selv røyka =) Slutta for 4 år siden.....
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 ENIG! Har selv sluttet for 5 år siden, men tar meg en liten blås på fest i blant... Men jeg tar ALLTID hensyn! De som står utenfor kjøpesenteret her er verst. Får røyken mindt i fleisen med EN gang man kommer ut!! Må holde pusten mens jeg passerer mellom de...
Pixie Power Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Åh, så enig! Synes det er plagsomt ellers, men spesielt nå som jeg er gravid. Det er og blir en egoistisk uvane. Jeg kan ikke slippe unna røyken når jeg venter på toget, selv om jeg velger å være ikke-røyker, f.eks. *urk*
Libido- Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor har en ikke røyker mer rett til å stå i busskuret enn en som røyker? Det er du som har valgt å ikke røyke, så da kan du stille deg utenfor? Jeg har selv sluttet å røyke, men må si jeg synes ikke røykerne blir mer og mer fanatisk for hvert år som går, og for flere røykelover som kommer. Snurp inn og vær heller glad for at de ikke røykes på butikksenter, cafeer, tog, skoler, barnehager osv.
Pixie Power Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Seriøs? Røyking og passiv røyking er skadelig. Det er fakta. Røyking er en uvane/avhengighet, men i motsetning til mange andre uvaner/avhengigheter, går dette utover alle andre rundt deg.
Verbena Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor skal ikke jeg få stå i busskuret når jeg sto der først??? Hadde røykeren stått der når jeg kom hadde jeg jo logisk nok stilt meg lengere bort, men jeg synes det er dårlig gjort å komme å stille seg 50cm fra meg å tenne opp røyken også ikke flytte seg jeg hoster som bare fy! Sto også ei med barnevogn og en liten unge i det busskuret før røykeren kom. Man velger å røyke! Det er ikke noe man MÅ gjøre. Derfor mener jeg at det er røykeren som må vike. Værtfall når det står andre i busskuret fra før av. Koster det røykeren mere enn ikke røykeren å gå 3meter bort fra alle inngangsparti?? Er det viktigere at den som selv har valgt å tilføre kroppen sin gift får stå under tak?
Piken på landet Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 En røyker har vel like mye rett til å stå i busskuret som en ikke-røyker. Men da kan vel vedkommende klare å holde seg for å røyke akkurat da. Viss en absolutt skal røyke når en venter på bussen, så kan en pele seg utenfor busskuret.
Hønan Agda Skrevet 13. januar 2010 #11 Skrevet 13. januar 2010 Greit at folk røyker, skriver du. Hvor mener du de kan få stå å røyke da? Burde det bli forbudt å røyke under kjøkkenvifta i sin egen bolig? Fins ikke verre fanatikere enn tidligere røykere. PS! Jeg røyker ikke selv, men aksepterer at andre gjør det UTENDØRS og i EGET HJEM, uten å dømme.
Verbena Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2010 Det er helt greit at de røyker i sitt eget hjem, selvfølgelig! Bare veldig irriterende at vi også må leve med røyken selvom vi ikke røyker selv. Men det hadde vært kjekt om ventilasjonsanlegget ikke var bygd opp slik at veldig mye av røyken havner blandt annet på do hos oss. Akkurat de som bo under oss røyker ikke under kjøkkenvifta, men de røyker veldig mye. Så mye at min røykende venninne som normalt ikke kjenner at det lukter røyk kom inn her med store øyne for til å me hun hadde følt at hun møtte en vegg av røyk i etasjen under siden hun gikk opp trappa etter naboen. Utendørs er det noe med å ta hensyn. Når jeg røyka gikk jeg alltid unna folk om jeg kunne. Sto litt bortenfor å røyka når jeg venta på bussen. Røyka ikke når det var små barn rett ved siden av. Om jeg velger å sette meg ute på kafe om sommeren så er det helt greit at de på nabobordet røyker, vi kan jo ikke akkurat få en røyke del og en ikke røyker del der. Men jeg blir irritert når man står utenfor byggninger eller venter på bussen e.l. og ikke velger å ta hensyn!
signe maten Skrevet 13. januar 2010 #13 Skrevet 13. januar 2010 Man tar hensyn til andre i veldig mange andre situasjoner - men når det faktisk er skadelig for de rundt deg - da tar man ikke hensyn! Jeg syns faktisk det er rimelig frekt å tenne en røyk og blåse røyken i ansiktet på meg! Jeg tvinger ikke mine uvaner på andre. (Strengt tatt finner jeg ikke en god grunn til å røyke. Svake mennesker!)
Mamma`en til godgutten Skrevet 13. januar 2010 #14 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er selv en som røyker, men må si meg enig i masse som blir skrevet her. Om jeg venter på buss hvor det står en person eller flere personer inni dette bussskuret så trekker man seg ut om man så på dø og liv MÅ ha en røyk, dette er noe jeg alltid har gjort og mener at man skal ta hensyn til de som ikke røyker også. Ang at man røyker under kjøkkenviften kan man ikke klage på da røyker man trosalt i sitt eget hjem, men jeg skjønner hva du mener men da går det vel på en måte ann og ta dette opp der det er besluttet med at dere skal ha fellesventilasjon.. Men jeg som røyker kan heller ikke si meg enig i at vi røykere ikke får røyke noen steder, om vi ikke får røyke inne i andres hjem eller ute på f.eks sentere, jobb osv har jeg full forståelse for. Hvorfor skal ikke røykere plages med at vi som røyker skal få røyke hvor vi vil.
Hønan Agda Skrevet 13. januar 2010 #15 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er veldig fornøyd med røykeloven, men mener at det nå er mange som vil begrense hva man kan gjøre hjemme hos seg og ute i friluft. Røyklukt kan være ekkelt men er da ingen som dør av vond lukt. Man bør heller ikke røyke i busskur selsagt. Reagerer litt på foreldre med babyer som setter seg ved bord på uterestaurant ved siden av folk de ser som sitter og røyker, for deretter å begynne og klage.
max32 Skrevet 13. januar 2010 #16 Skrevet 13. januar 2010 Jeg røyker. Men jeg blir veldig irritert på alle som må blande seg inn i det. Jeg prøver å ta hensyn til om det er andre i nærheten når jeg tenner meg en røyk. Mange gamle som kommer med dumme kommentarer, holder seg for munnen og hoster når de går forbi en røyker. Hvorfor må de da gå helt oppi røykerer, jo for å provosere. Jeg står utenfor huset å røyker, naboen kommer å klager for det kommer røykelukt inn til de. Ja men så lukk igjen vinduet da, tenker jeg. Jeg går jo ikke å klager hver gang de lager (pakistansk middag) som stinker. Nei, da lukker jeg heller igjen vinduet. På jobben min var det snakk om at røykerne ikke skulle få røyke i arbeidstiden. Pga tiden det tar og at det lukter vondt. Hallo, hva med ikke røykerne da som snakker i telefonen i arbeidstiden, som gjør andre ting. Spiller det noe rolle om jeg blir borte i noen min i løpet av en arbeidsdag? Og lukter jo ikke godt, men går ann å vaske hender og putte noe med smak i munnen. Hva med de som lukter svett og har dårlig ånde.
Kliko Skrevet 13. januar 2010 #17 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er HELT enig, selv om jeg røyker! Passer på å ikke røyke utenfor innganger til senteret ol, for har selv merket det at det noen ganger STINKER røyk ved inngangen / inne i butikken. Passer også på å gå unna hvis jeg skal røyke, så står abselutt ikke inni et busskur og røyker. Går jo ann å ta litt hensyn, er faktisk vi røykere som velger å røyke, og er derfor det er VI som må tilpasse oss ikke-røykere =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå