Gå til innhold

Kjøttkaker, 8 mnd,,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på dette med salt til små barn. Jenta mi liker IKKE middagsglass men spiser gjerne det vi spiser til middag så lenge hun får en og en bit. I dag skal vi ha kjøttkaker i brun saus til middag. Jeg er ingen superhusmor så her er det gild kjøttkaker og Toro kjøttkakesaus som gjelder. Ville dere gitt det til en 8 mnd baby eller er det for mye salt i. Til nå har hun jo mest fått kokt potet med melange uten melk og smør på og kokt fisk og kokt kylling. Men synes det er litt styr å alltid lage ekstra til henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gitt dette til middag, litt salt engang i blandt gjør ingen ting. Gi mer poteter enn kjøttkaker så går det veldig bra.

Mine fikk vår middag fra 6mnd alder, siden ingen av de likte glass. Ingen av de er allergiske eller har reagert noe annet på maten vi har spist. de fikk både saus med melk, noe helsesøster sa var greit siden det var kokt. (de fleste kjøpebrød inneholder melk blandt annet, så det skal litt til for å holde de helt unna melk)

Skrevet

Jeg ville ikke gitt sausen ihvertfall, mye salt i posesauser. Knus kjøttkakene i poteter og ha litt mme i kanskje?

Skrevet

Jeg gir det og hun blir 8 mnd i morgen, men tar litt saus og litt kjøttkake (gir egentleg alt av mat, men gir litt av det som jeg vet er mye salt i),sper heller med litt vann(koker ikke vannet) viss det trengs.

Skrevet

Datteren min vil ikke ha middagsglass, så hun har fått hjemmelaget middag siden hun var 6 måneder (er nå 7 1/2 måned).

Vi koker potet, gulrøtter, brokkoli, litt smør og kjøtt eller fisk, og moser det med stavmixer. Deler i små porsjoner og fryser det ned, så har hun middag lenge. Når vi har noe som hun kan få får hun det, ellers tar vi ut en middagsporsjon fra fryseren.

Kjøttkaker med litt saus er en favoritt her i gården - tror ikke det er noe problem med litt salt en gang i blant. Alt med måte!

Skrevet

Jeg hadde vel ikke gitt det, men om det skjer en sjelden gang skader det vel ikke. En liten kommentar til melange uten salt. Har du vurdert meierismør uten salt eller oliven/rapsolje? Margarin er vegetabilsk olje, men de sier ikke hvilken type og de fleste har palmeolje i seg som spesielt babyer bør unngå. Igrunnen alle.

Skrevet

Jeg har prøvd det med stavmikser :) Problemet er at hun her er en litt sær liten dame. Grøt elsker hun. Den kan det gjerne være klumper i også. Brødskive går ned på høykant. Da tygger og koser hun seg bare værre. Annen mat som er most på skje: bare å glemme. Kommer i retur med en gang! Alt jeg har forsøkt å mose selv vil hun ikke ha. Men når hun får middagen i store biter da er det stor stas! Selv om det er akkurat det samme som jeg har most. Noen unger har sine særegenheter, dette er vist hennes. Og jeg tror ikke det funker så bra å fryse ned hele poteter, gulerøtter osv :) :) Derfor blir det til at jeg lager nytt hver dag :) Men går for kjøttkaker i dag, så får jeg heller være litt gnien på sausen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...