mamma til to blånisser :) Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har nok melk, og ammingen funker bra. Men mini får ondt i magen nesten unsett hva jeg spiser. Jeg føler jeg får fødselsdeperesjon snart, blir mer og mer deprimert for hver dag. Hyl og skrik og null søvn Så hva mener dere andre damer? E det da verdt all strevet, eller kan eg med god samvittighet legge inn årene?
lucky1 Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Min førstefødte er oppfostret på mme, og jeg ser ikke annet enn at han har det utmerket ;-) Jeg vet om mange som har måttet gå over til mme, og etter det fått en helt annen unge! KLART du kan, hva er best mm eller en mor som fungerer?!
mamma til to blånisser :) Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2010 mini er no 3 1/2 mnd. Jeg har to barn, og førstemann fikk mm kun de to første mnd. så fikk han mms. Og han har det og kjempe bra. Jeg tenker og slik at mms no til dags e like bra som mm. og at det e vikrig å være en god mor og ikke en sliten og deprimert mor.
ALIICE Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Du kan med GOD samvittighet kutte ut ammingen og gå over til mme! Både du og mini vil få en mye bedre hverdag:) Lykke til!
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Heisann! Mitt råd er at du gjør det som er best for deg og dine barn. En mor som har det bra er viktigst av alt for barna. Kjenner meg så godt igjenn i problemstillingen (desverre) Jeg valgte å leve på streng diett og så amme, og så tok jeg en dag av gangen uten noe mål om å amme så og så lenge. (må legge til at her reagerer mini på alt...melkl, mel, egg osv, så det er ikke noe enkelt å finne mme hun tåler ellers hadde jeg kuttet ammingen tvert.) Mini er nå 7 mndr og ammes enda, og får flaske med nutramigen når det passer best, hun har begyndt å tåle det nå heldigvis! Ellers ammer jeg når det passer best Uansett hva du velger å gjøre mener jeg du kal ha all verdens beste smvittighet! Kjempelett å si til andre ja, men pokkers så vanskelig å gjøre selv:-) Send gjerne pm om du vil ha noen å prate med som har vert der selv. Lykke til å ta vare på deg selv! Stooor Klem
Rampongi Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 kjør på med mme. det gjorde jeg lett når ting ikke fungerte med mm her i huset. både piraten på 4 mnd og mor er fornøyd (og mett) og det viktigst.
Rødhette <309+<312 Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Gjør det som du føler er best for deg og baby! ingenting i veien for å gi mme, vi stresset masse med ammingen i begynnelsen, han skrek mye og ble ikke mett uansett hvor mye jeg ammet, han kunne ligge to timer i strekk med puppen hvis han fikk lov, jeg ble sår og så var sirkelen i gang. han var generelt en urolig baby, men når vi begynte med mme, ble han en helt annen baby, blid og fornøyd og mett, så jeg angrer ikke på at vi gikk over på mme. Så for oss er ikke ammingen så viktig, at babyen og mor er fornøyd er det viktigste. Jeg har aldri fått noen negative tilbakemeldinger på at jeg ikke ammer.
lille sprelle Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Jeg jobbet knallhardt for å få til ammingen (svak baby, tette melkeganger, brystbetennelse, diett) Jeg angrer ikke et sekund! Særlig når jeg ser resultatet. En pre-og dysmatur baby som var gjennomsnittlig stor med sine jevnaldringer ved 1 år! (jeg hadde "fløte" i puppen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå