Gå til innhold

når startet dere med sportsdelen til vogna ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter er 4 mnd nå og er sååå nyskjerrig å liker bare å sitte hehe. men varierer veldig da det ikke er så bra for ryggen, så hun ligger i lekegrind osv....

men når vi er uteå går tur i vogna begynner det nesten å bli et "mareritt"...ja ikke akkurat det, men dere skjønner sikkert hva jeg mener og tenker. ja ungen er jo så nyskjerrig...

kan jeg starte med sportsdelen ? gjør det noe? er jo ikke lange turene og hun kan jo hvile om jeg legger ned ryggen på denne sportsdelen innimellom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg begynnte når hu var rett øve 3 mnd. Helsesøster sa på 3mnd kontrollen at eg kunne begynna å bruka d fra då. Mi og var veldig nyskjerrig av seg så d var nesten kje muligt å ha bagvogn lenger, då måtte eg ha 2-3 tepper med for å ha bakom madrasso så hu fekk sitta der. men når du har ei sportsvogn som kan leggast heilt ner i ryggen så er jo det d samma. :)

Skrevet

sant det. ja da prøver jeg det. for det er det som er så greit med sportsdelen at man kan legge den ned når babyen skal hvile. hvorfor kan ikke babyen sitte i denne da dem sitter på fanget, vippestol, spisestol osv....blir jo det samme å bruke sportsdelen pga ryggen likevel. å så hviler man jo ryggen etter litt. og variere er kanksje lurt. :)

hehe kan tenke meg den lille blir glad nå ;)

Skrevet

Vi begynner så smått nå vi, og snuppa er straks 9 mnd! Hun setter seg opp selv, reiser seg etter møbler og krabber fint så er ikke fordi hun ikke greier, men har ikke hatt noe behov.

Skrevet

Ventet helt til seks mnd jeg, og det var et mareritt, fordi hun så gjerne ville opp å se. Dette pga at de sa på HS at vi skulle vente pga ryggene til de små. Men jeg har jo sett både i USA og Australia at de legger/setter ungene i sportstriller allerede fra de blir født. Skulle ikke tro at de hadde noe mer ryggproblemer der.

Skrevet

begynte da hun var 4-5 måneder. hadde ryggen liggende for det meste,det har jeg enda (6 1/2 måne). begynte bare å gråte da jeg satt opp ryggen. man kan jo vippe den opp litt bare , så babyen ser litt mer en om den ligger:)

Skrevet

Litt dumt spm fra førstegangsmamma....

Gutten min er 6 mnd nå. Og han er litt ivrig etter å komme litt opp. Har ei kombivogn fra Simo så jeg kan jo bare fjerne baggen slik at han får sitte. Men jeg vil ikke la han sitte for rett opp og ned enda. Bør jeg begynne å bruke pose med mulighet for å feste stroppene allerede nå. Har kun lammeskinnspose, og denne kan jeg ikke trekke stroppene igjennom. Hvilken type pose vil dere eventuelt anbefalle meg å kjøpe? Tenkte også å bruke denne posen når han begynner i bhg til høsten.

Skrevet

nei vet du det der kan ikke ha noe å si for ryggen altså. det landet som har mest ryggproblemer er norge. vil tro det er pga vi ikke vender ryggen til ulike stillinger osv...

Skrevet

ja ser dere ha gjort litt forskjellig ang alder osv. var sent med 7-9 mnd! oj..men trives barnet er det jo ikke noe "problem" :)

idag var jeg på tur med min 4 mnd gamle jente. hun elsket å sitte oppe. hun smilte, kikket og så undt seg som om hun ikke hadde sett noe før....hun har jo ikke gjort det heller sånnsett :P

men etterr ca 30 min så la jeg henne ned å der sovnet hun :)

Skrevet

glemte å skrive at dette var HI...15:00

Skrevet

Bytta ikke før 6-7 mnd, men bagdelen hadde en slik ryggplate som man kunne sette opp, så hun satt litt i vogna iblant, eller stod på alle fire oppi der(var sommer da)

Nå var hun aldri særlig begeistra for vogn i det hele og det store, så har egentlig båret rundt på henne for det meste, da fikk hun jo sett hva hun ville:-)

Skrevet

jeg har lammeskinnspose, men denne har hull til 5 punkt sele. jeg er fornøyd med lammeskinnspose for denne kan man bruke hele året t.o.m på sommeren :)

HI

Skrevet

ja det er sant. skjønner jo godt du ikke begynte før da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...