Gå til innhold

Vi fikk jenta vår på mandag! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag: Var uggen i magen hele dagen, og kjente meg småkvalm og trøtt

Natt til mandag, kl 04.00: Hadde de første ordentlige kynnerene jeg har hatt i dette svangerskapet. Ikke vonde, men ubehagelige

Mandag morgen kl 07.10: Mystisk knepp i magen

kl 07:15 Vannet gikk, men ikke vondt enda. Spiste frokost og drakk kaffe latte

kl 08:30 Vonde, men korte, rier - gikk i badekaret (hjemme)

kl 09:45 Begynte å gjøre klar til å dra på føden, riene kom hvert andre minutt

kl 10:30 installert på fødestue, i badekar, med 5 cm åpning

kl 11:30 10 cm åpning

kl 12:00 Jenta født

Dette var veldig rask fødsel, og jeg fødte uten smertelindring (kun badekar og akupunktur)

Sier dette for å trøste dem som hadde lange maraton fødseler med førstemann (det hadde jeg, 3 døgn) for fødsel nr 2 (denne) kan likevel blir helt anderledes - mer som en spurtfødsel.

Hvis jeg skulle bestilt en fødsel, så ville jeg nok valgt denne siste selv om det klart er mer intenst når det går fort, så går det også fortere over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tok forressten bringebærkapsler denne gangen - kanskje det hjalp?

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av disse kapslene i morgen, får håpe de fungerer for meg også når fødselen er i gang!

Skrevet

Nesten identisk som min forrige fødsel det ( da var jeg andregangs). Satt nettop og så på papirene, og så at jeg gikk fra 5-10 cm på én time, ikke rart det føltes intens. Husker at jeg faktisk tenkte i etterkant at "denne fødselen kunne godt ha tatt en time mer", men for all del, var jo i superform etterpå :o) Veldig spent på hva som skjer denne gangen....

Lykke til med jenta, og kos dere masse! :o)

Skrevet

Gratulerer!

Jeg hadde omtrent en sånn fødsel med andremann, men fikk ikke lov til å sitte i badekaret pga vannet hadde gått:(

Brukte 1 time fra null til 10 cm åpning, så jeg vil si det var ganske heftig!

Og siden jeg ikke hadde åpning før dette, kunne jeg heller ikke få noen nåler eller andre hjelpemidler...

Gikk litt for fort til å føle at man hadde noe kontroll...hehe, men så er det sikkert bedre enn å bli totalt utslitt etter en laaang fødsel:))

Kos dere med ny baby i hus:)) blir vel endel innetid framover nå som det er så kaldt ute:)

Skrevet

Blir nok litt innetid fremover ja, med dette været. Men vi koser oss kjempemasse. Blir en liten tur til sykehuset i morgen for å ta den obligatoriske hæl--blodprøven av snuppa

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta deres og med en fin fødsel ;o)

Kos dere masse masse fremover ;o)

Skrevet

Gratulerer så mye!! Gud, som jeg gleder meg til jeg er ferdig.. Er veldig spent på denne fødselen nemlig, siden jeg også hadde en lang fødsel første gang.. Vil heller ha vondt i kort tid enn at det haler ut på den måten!

Kos dere masse med jenta!:)

Skrevet

Gratulerer så mye!:)

har vurdert og kjøpe di kapslene jeg og... trur jeg må det:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...