Gå til innhold

Fullamming og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd å bli gravid mens dere har fullammet og ikke fått mensen tilbake??

Begynner å spekulere. Enten er mensen på tur, eller så lurer på om jeg er gravid igjen??? Til tross for at jeg fullammer, og ikke har fått mensen.

4 mnd siden fødsel

Nå har jeg kjent svak svak murring nede i livmoren i flere dager. Vanligvis kommer mensen et par dager etter at jeg kjenner murring, men nå har det gått en stund.

Vet at bare en test kan bekrefte det, men noen som har opplevd det jeg spør om???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, her resulterte fullamming som prevensjon med to små med 13 måneders mellomrom, så tror jeg kanskje ville ha kjøpt en test hvis jeg var deg..

Skrevet

Det er fullt mulig å bli gravid mens man fullammer. Går det 6 timer eller mer mellom ammingene settes hormonene i gang igjen hos mange og mensen dukker opp - og før mensen så kommer eggløsningen. Ville kjøpt en graviditetstest jeg

Skrevet

Jeg ammet hver 3. time og ble fortsatt gravid, så dette med 6 timer er nok en myte ;)

Skrevet

Som flere her sier, godt mulig du er gravid, for amming er virkelig ikke fullverdig prevensjon, MEN:

det er også godt mulig at mensen din er på tur, for så lenge du ammer kan den komme og gå litt den også. Ser bare en løsning: ta en test.

Skrevet

Har ei venninne som fullammet alle sine i ca 6mnd, hun har 11mnd mellom de to minste...

Skrevet

Jeg har 14,4 mnd mellom mine to yngste, og fullammet hver 2. og 3. time både natt og dag da jeg ble gravid. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...